fredag, juni 01, 2012

Hemmafredag

Kagekrydda från Österlenkryddor, gåva från goda vänner!

Idag har jag hemmafredag och lullar runt i mysbyxor, plockar lite fram och tillbaks med detaljer här och där, funderar över hur dagen ska läggas upp men vid närmre eftertanke ... jag tar den precis som den kommer!

Måste dansa en runda med dammsugaren, stoppar på omodernt vis in en CD och drar igång Bryan Adams - då blir jag på bra humör :) Har varit på en konsert med honom och i år kommer han till Sverige igen, vill dit men återstår att se. Inte i Skåne, men väl på semestern!

Fast just nu skiner faktiskt solen - skulle kanske ta min powerwalk först? Lika bra, så är jag uppvärmd för dammsugning sedan;)

Efter veckans skrivbordsslit behöver jag verkligen både ut i skogen och göra något praktiskt! Säger bara myndigheter, företag och andra som inte kan ge tydliga svar, låter en sitta i timmeslånga telefonköer utan att kunna erbjuda återuppringning och slussar en hit och dit med "Det vet inte jag, kan inte jag svara på, inte mitt område ska koppla dig ..." - skärpning! Trött blir man! Varför är det så många som inte verkar vilja ta ansvar, vara serviceminded och hur svårt kan det vara att lägga ut tydlig information på websidor?

Men nu är det helg:) Ja, jag börjar med skogen, sedan städning, prova Kagekryddan i bakning (sockerkaka med krydda låter inte dumt, serverat med jordgubbar och liten klick vispgrädde med vanilj) och sen en skön stund med läsning!


Dotterns rekommendation, första delen Cirkeln, tog inte lång tid att läsa. Men nu har jag inte haft riktigt tid och ork om kvällarna ... så en stunds avkoppling i eftermiddag får det bli! Med nybakad sockerkaka:)

På återseende!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan! Ha en riktigt härlig fortsatt helg! Stor kram //Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Suz!
    Vilken underbart skön dag du haft! Jag skulle givit mkt för att få stanna hem imorse. Men nu är det helg! Så skönt! Låter underbart med powerwalk och du har så fin natur i dina omgivningar.
    Önskar dig en toppen helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz