fredag, juni 08, 2012

Aha!


Det saknades frukost i lilla magen ... därför jag kände mig lite konstig. Det är lite småsegt idag, även om det var jag som körde hem efter gårdagens studentfirande. Mannen har snarkat ganska högljutt i natt och min sömn har inte varit den bästa.

Jag gick omkring här och småfixade med tvätt, funderade över helgens och början av nästa veckas lilla matsedel för att kunna åka och kompletteringshandla lite, bloggade lite, fotade lite och tyckte plötsligt att jag kände mig lite underlig - och kom på att jag inte ätit frukost!


Men nu är det intaget en liten frukost och en bamsekopp te. Typiskt, när jag stack tesilen i burken med favoritteet kom jag på att det var det också jag skulle inhandlat i Ystad igår! Men här kommer i varje en liten sneakpeak på vad jag fyndade istället:) Reasjalar från MQ och svart linneklänning från Flash. Skulle naturligtvis inte ha någon klänning egentligen, men den bara skrek efter mig och fick följa med in i provrummet när jag skulle prova byxor (som jag egentligen gick dit för), man måste ju få prova något roligt också ... för byxor är det absolut värsta jag vet att prova! Klänningen? Jo den satt som en smäck, som om den var sydd just för mig:) Detaljerna, passformen, modellen ... ja den skulle med mig hem, även om jag inte just idag har något speciellt tillfälle den ska användas. Jag ska bara känna mig fin, vid vilket tillfälle som helst! En linneklänning är aldrig fel (åtminstone inte i min garderob). Och, handen på hjärtat, jag blir väldigt glad när jag hittar plagg för under 500:- som känns arbetade, som får mig att känna mig fin för att de sitter snyggt på mig - inte på provdockan eller modellen i tidningen som kan dra på sig vilken trasa som helst och se snygg ut:)

Jag ska försöka ta mod till mig och ge mig på lite outfitbilder i eftermiddag. Men nu är det först handling som gäller. Får väl försöka bli lite effektiv idag, en stund i varje fall;)

Middagstips för kvällen blir tacos, det var länge sedan, lätt att göra och fina Lotta med Min plats i solen tipsade om tv-programmet  "Eighties" som börjar ikväll, så det är nostalgi som gäller och vad passar bättre såhär i studenttider när mannen och jag tänker tillbaka på 80-talet när vi själva tog studenten, träffades och blev ett par. Att det sen är ett fotbolls EM som också startar tar jag mindre notis om, medan mannen lägger lite större vikt vid detta faktum ... tur att det finns mer än en tv hos oss. Fast jag hoppas i och för sig på bättre väder och kvällar på terrassen istället för vid tv'n.

Ha en fin fredag, så får vi se om det blir modebilder i eftermiddag;)

1 kommentar:

  1. Som jag känner igen det där med frukosten Suz. Ibland glömmer jag också bort att äta. ;)

    Låter mysigt att gå runt och pyssla lite i ensamheten på morgonen. Vakna och börja dagen i lugn och ro.

    Jo, nog blev det allt en nostalgikick här hemma tillsammans med "Eighties" och vi kommer definitivt se nästa avsnitt också. Döttrarna kunde dock inte förstå hur hockeyfrillan någonsin kunde ha varit populär. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz