onsdag, juni 13, 2012

Motionsivern ...


... är inte överdriven! Men jag ska ta mig i kragen och göra dagens pass nu. Ska ju inte klaga på värmen, nu när det äntligen börjat krypa över 20-gradersstrecket. Men idag är det väldigt kvavt och jag kan tänka mig att flugorna kommer göra mitt skogspass till en mindre trevlig upplevelse.

Tänk om jag kunde vara så där himla morgontidig som en väninna är - och ta passet på morgonen innan jobbet istället! Kanske skulle kunna gå nu när dottern ska börja sitt sommarjobb ... hon börjar 05.45!!! Hur kul kommer vi ha i de tre veckorna? Och vilka krav ska vi ställa? Ska hon cykla dit, ca 4 km med en rätt dryg backe? Jag borde själv cykla de de 8-9 km jag har, åtminstone när det är ok väder och jag inte ska handla mat. Men det blir ju till att duscha när man kommer fram! Vi får väl se hur det blir ... fast motionen kan ju betraktas som avklarad en sån dag:)

Men skam den som ger sig, ut ska jag nu och sen blir det en nyttig måltid med kotlett, paprikasallad, tzatziki och klyftpotatisar. Och vem kunde låta bli att köpa jordgubbar idag;)

Heja mig, på med gympadojorna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz