lördag, juni 23, 2012

Midsommar


Gårdagens midsommarbidrag på sidan sötsaker - behövs lite balans till sillen och nubben! Jordgubbar är ju ett absolut måste på midsommar, ja så länge sommaren varar helst:)

Igår prövade jag för första gången göra en rårörd vaniljkräm som jag hittat recept på i en Lantliv (tror jag). Skön känsla att mecka ihop en vanlijkräm utan att utgå från en pulverbas, för en gång skull (även om jag tycker detta kan vara helt tillåtet också ibland). Gott blev det i varje fall och den kommer göras fler gånger i sommar.

Vi tackar B & J för en härlig midsommarafton som innehöll massor av god mat och dryck och mycket sommarkänsla! Idag är vi definitivt väldigt slitna, även om det var en högst lugn och städad tillställning. Men så har vi också haft en riktigt intensiv vecka och våra kroppar talar om för oss att det är dags för en välförtjänt vila. Så idag har det inte varit många knop. Vi återhämtar oss och samlar energi för ny vecka. Inte semester riktigt än, flera veckor till faktiskt.

Men nu lovar jag mig själv att försöka börja gå ner i varv. Att-göra-listan fylls ständigt på, men det pyttsas ut i lagom doser. Inte pressa in så mycket som möjligt varje dag. Istället görs det plats för de där stunderna att strosa i trädgården med kameran i handen, ta en powerwalk eller bara ta en stund i däckstolen. De står också på att-göra-listan! Annars skulle de aldrig bli av ...



Snickrade ihop en midsommarbukett av sju sorter (inte riktigt klassisk, men ibland måste man få gå utanför ramarna). Det blev inga gärdsgårdar fastän tyst var jag nog när jag plockade fyra av sorterna i vår trädgård :) Tror dock inte värdinnan hade den under huvudkudden heller ;)

Hoppas ni har haft en härlig midsommar! Väldigt skönt att det är söndag imorgon ;)

4 kommentarer:

  1. Härligt Suz! Vilken fin midsommar.

    Jag har varvat ner också idag...vi har haft en lugn dag, en road trip som var mycket fin. Att-göra-listan fylls så snabbt på, det gäller att fånga stunderna när man tankar på. Precis som du skriver.

    Och ja, skönt med söndag!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vackert!!
    Läser ikapp, och läser din årskrönika. Det är ett spännande år du haft under ditt första bloggår, det ska bli spännande att följa dig framöver! Fråga om det är något du undrar över när det gäller att starta eget, kanske vill du bolla tankar och funderingar... hör bara av dig, det är bara roligt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Lätt smarrigt med vaniljkrämen:)
    Ta hand om dig nu och vila!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Mmm, vilken skön midsommar det blev Suz och jordgubbar... så gott! Jag kan inte få nog. Just nu står 15 liter i kylen och väntar på att jag ska sätta igång och safta och sylta. Det är sommar för mig. :)

    Jag hoppas att du tar det lugnt vännen och hittar dina stunder för att tanka ny kraft och koppla av. Kanske skippa några av alla måsten och lägga till några Suz-måsten istället. Tid att bara vara och andas in sommaren. Ta hand om dig vännen.

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz