tisdag, juni 26, 2012

Trevligt möte i skogen?

Bild lånad från Kristianstadbladet (Scanpix) publ. okt. 2010


Nix, hade jag inte! Och hade de varit så få som på bilden ovan hade jag inte blivit såå rädd som jag blev ... men idag var det många vildsvin och de kom springande inne från skogen, rakt ut på skogsvägen där jag gick och rakt mot mig. Vad jag gjorde? Hoppade högt av rädsla och skrek till, vilket fick till följd att vildsvinen for åt alla håll, fortfarande i full karriär. Och där stod  jag mitt i all kalabalik. Riktigt rädd! Har väldigt svårt för de här djuren i vår annars så vackra skog.

Det fanns en massa kultingar med i gruppen och de sprang också åt olika håll, men hade väldigt svårt att bestämma sig och ett vuxet djur tvärvände och sprang tillbaka ... hur skulle jag veta att det inte tänkte vända igen? Är de rädda om sina ungar, modersinstinkt på hög nivå ... eller är de bara lika vettskrämda som jag? När jag äntligen (några sekunder kan kännas som en evighet när man är uppskrämd) bestämde mig för att ta mig fram till den asfalterade vägen i blixtens hastighet rusade de fortfarande omkring hit och dit i skogen bakom mig ...

... inte fullt så trevlig morgontur och idag kommer revisorn till jobbet - hur ska denna dag sluta?

1 kommentar:

  1. Hjälp! Jag förstår verkligen din panik Suz. Skönt att allt gick bra trots allt. Vi har ju gott om vildsvin här hos oss och då och då kommer de lite för nära och bökar upp i min köksträdgård och då jag beklagar mig för maken brukar han säga att de är otroligt skygga och rädda för människor. MEN att man absolut inte ska komma mellan en sugga och hennes kultingar för då slår modersinstinkten till på alla cylindrar. Så det var ju tur att de blev lika rädda och chockade som du.

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz