fredag, juni 08, 2012

Snart blommar dagliljorna!


Massor av knoppar i våra dagliljor i år! Och de är så fantastiska, härliga färgklickar i vår annars ganska gröna trädgård. Känns ganska tidigt tycker jag, men vi är ju redan en bit in i juni. Tiden bara rusar iväg och om två veckor är det midsommar!

Vi har sen semester i år, vilket vi inte haft på länge! Då kan vi suga på karamellen länge, det händer ju kul saker även när vi jobbar och på sommaren tar man sig tid att njuta lite extra även i veckorna. Unnar sig en slapp grillkväll och kanske åker iväg på en picknick. Plus att det är ganska skönt att undvika de där värsta juliveckorna när det verkar som om precis alla är lediga och har bestämt sig för att göra samma saker som jag! Inte för att jag är enstöring, men jag slipper gärna köer och trängsel. Visst är det lite skönt att ha space på stranden och inte behöva vänta i evigheter på maten på restaurangen och slippa stå två timmar i glasskö!

Jag hann med en liten shoppingtur igår, när jag var i Ystad. Hoppas jag kan få till lite bilder på plaggen jag hittade. Rean har börjat lite, men där fann jag bara två sjalar. Och jag kanske gjorde en liten tavla som köpte två likadana i olika färgställningar, men 75:- - vad är det?! Dottern kommer säkert att roffa åt sig dem;)
Unna er en mysig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz