fredag, juni 15, 2012

Tacksam för dagen ...


En sån morgon! Och en sån dag! Solig promenad, nytvättade sängkläder att byta med, städdag och en liten runda till gårdsbutik.

Efter en lång, härlig och solig powerwalk i skogen tog jag en lång frukost på terrassen. Satt där i solen och filosoferade över drömmar, mål och visioner. Drog på det i det längsta för att slippa ta itu med städningen. Flyttade bort till bänken vid södergaveln med en liten slatt kvar i temuggen och bara satt där och njöt av de vackra vallomblommorna och dagliljorna. Några liljor och lite daggkåpa fick sin plats på matrumsbordet. En ljuvlig doft från liljorna, svag och frisk.


Städning och byte av sängkläder avklarad. En välbehövlig dusch, lite tonfisksallad till lunch ute på en solig terrass och så i bilen för ett besök på Eriksgården alldeles i närheten. Har aldrig varit där, vet egentligen inte varför det inte blivit av. Men jordgubbar och ett par ostar fick följa med hem och en kulglass från Glassfabriken slank ner i magen:) Fin terrass hade de vid caféet, även om resterande omgivningar kanske inte var de allra roligaste med tanke på att det höll stora traktorer och väsnades ett stenkast bort. Men that´s life på landet;)


En latte i den limefärgade muggen från Zelected by Houze (som tyvärr är slut och har utgått) och så några jordgubbar. Återigen på en solig terrass! Lite gnugg på de små grå för att fundera ut lite bilder till rean som pågår för fullt hos ZbH. Kommer ett eget inlägg om detta imorgon. Om en stund kommer nämligen kompisar till oss och tittar på Sverige-England. Ja, fotboll ni vet. Inte min grej egentligen, men trevligt sällskap, lite goda ostar, jordgubbar, bubbel i glasen och lite annat smått och gott ... ja, då ska nog till och med jag klara av en match ;)

Och just det, ett litet paket i postlådan idag ... en liten vinst. Som jag skulle ge bort i present. Och jo, nog för att jag får ge bort den, frågan är bara om tilltänkt person är den rätta? Vi får se, håller er på sträckbänken ett tag till:)

Så kan man vara annat än tacksam för en sån här dag? Har visserligen inte träffat dottern idag och det känns ju lite tomt, hon som har första dagen på sommarlovet. Men jag unnar henne att vara med kompisar, på studentfest. Hon är sjutton, man vill vara fri då. Inte hänga med föräldrarna hela tiden ... men ibland, hoppas jag.

Ha en go' fredagskväll och Heja Sverige!

1 kommentar:

  1. Så mycket att vara tacksam för. Vad härligt!

    Ha en underbar helg. kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz