fredag, juni 08, 2012

Studentfirande


Igår firade vi en student! R kom i öppen Porche till festen med ett stort leende, trots kavaj och skjorta som skavde;) Och det är precis så det ska vara - en minnesvärd glad dag. Världen ligger öppen men vilken väg de ska välja behöver inte beslutas just den här dagen. Nu ska det bara firas:)

Och lillasyster R, som gjort ett mysigt bildspel till sin bror, släktingars tal och massor av god, hemlagad mat och glada gäster. Kak- och tårtbuffén ska vi inte glömma bort, länge sedan vi såg något sådant! Mmmm ....

Presenten, ja vad hittar man på till en kille som inte själv kan komma på vad han vill ha. Så det fick bli pengar och blommor. Men att hitta en färdig bukett som INTE innehöll infärgade, konstigt blå blommor var omöjligt där jag var. Och först var det milslång kö till själva bukettbindningen och sedan en ännu längre kö i kassan ... vad gör man? Plockade helt enkelt till mig lite blommor och en liten studentnalle och ställde mig i kassakön.Tog lite daggkåpa och bergeniablad från egna trädgården och knåpade ihop en egen bukett som placerades i en glasvas/kruka. Absolut mycket bättre än de som stod färdiga i blomsteraffären jag besökte, floristerna hade säkert gjort det med mer finess men jag hade förmodligen köat än!
Tack för att vi fick vara med och fira!

2 kommentarer:

  1. Studentfester är härliga! Vi ska på studentfest ikväll. I Ystad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag nostalgisk, tog själv studenten där för en himla massa år sen ... hoppas ni får en trevlig helg med alla festligheterna ni ska på:)
      Kram

      Radera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz