torsdag, juni 07, 2012

Lyxledig


Ja, mannen säger att jag är lyxledig idag :) Och det kan man väl få vara ibland? Nu är det ju inte precis så att jag ligger på latsidan utan det är städning och tvätt som står på schemat. Ska ta en snabbtur till Ystad och göra lite studentfix, det är firande av en student ikväll. Och så lite annat småfix ...


... det är lite skönt att ta dagen som den kommer. Nu hamnade jag här för att dottern behövde lite pengar överförda till sitt kort. Då måste jag ju bara kolla om det fanns lite nya uppdateringar på bloggar jag läser. Och i morse tog jag en liten fotorunda i trädgården, lite vattendroppar på funkian och jättedaggkåpan efter nattens regn. Klätterhortensian som snart blommar fullt ut och de sammetslena grenarna på rönnsumaken, eller apeträd som vi kallar den. Så nu blev det ett litet blogginlägg från mig också:)

Åter till städningen, eller först tömma tvättmaskinen kanske. Eller åka till Ystad. Eller ta min skogspromenad. Eller ta en "tiokopp" och försöka bestämma mig för hur jag ska lägga upp dagen:) Ok, det är lite lyxigt, jag instämmer. Och känner mig priviligierad;)

Passar på att njuta!

3 kommentarer:

  1. Underbart att vara ledig och kunna lägga upp det som du vill. En "tiokopp" låter perfekt. Det ska jag göra fast på jobbet ;)

    Njut av din dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart att vara ledig, att ta dagen som den kommer. Vilken härlig trädgård du har.
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Lyxledigheter är de bästa av ledigheter!
    Hoppas du hann njuta lite också och inte bara grejade hela dagen :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz