måndag, juni 04, 2012

Småsaker



Häromdagen var det så ruggigt och blåsigt och städningen låg framför mig. Då var det mycket roligare att gå och plocka med de små sakerna i huset, de där som kommer att betyda något fastän saker egentligen inte ska ta så mycket plats vare sig i huset eller i sinnet. Men man har ändå en viss känsla för dem ... förstår ni vad jag menar? Jag skulle självklart överleva utan dem, men jag gillar dem.

Mjölkkannor till exempel, varför i hela fridens namn hittar jag alltid nya mjölkkannor (och inga är bra att hälla ur, fast Ylva Skarp kannan med "kärlek" som mannen gav mig i julklapp har jag inte ens nänts prova än) - skulle kunna ha hur många som helst på hyllan. Så himla söta!

Lilla fågeln (Kosta Boda), som kan funka som saltkar, men som bara är så jättesöt och mjuk att fingra på. Och söta lilla asken från Ittala, som vi fick på Emmas bloggevent, platsar fint i en liten grupp av småsaker.

Tidningar är en av mina passioner, som jag försöker att avgifta mig lite från ... de är alldeles för dyra. Tänk om man fick vara med och göra en! Måste börja prioritera vilka jag ska köpa och vilka jag får nöja mig med att kolla lite på nätet. Men de är väldigt fina att samla i korgen jag hittade på Blomsterboden förra sommaren:)

Småsaker är mysigt, de kan få en på gott humör när man går där och städar en mulen dag!

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz