tisdag, juni 26, 2012

Skön svalka

Foto: Sofie Johansson

Vi behövde en välförtjänt fika idag, dottern och jag! Och vad kan passa bättre än hemgjord jordgubbssaft såhär på sommaren?

Det är förra årets flit än så länge (sista flaskan togs upp ur frysen till midsommar), men har tänkt mig ett besök i jordgubbslandet för självplock snart. Jag kan inte påstå att jag är så duktig på att safta och sylta, lägga in osv. Men jordgubbssaft blir det nästan varje år. Det hör liksom till att få hälla i sig mängder av denna underbara dryck, sockerstinn så det skriker. Men med bara naturliga råvaror :) Och nojig som jag är, så fryser jag in plastflaskor så att det ska räcka riktigt länge utan att bli dåligt.

Och varför behövde vi fika? Vissa dagar kräver det helt enkelt - vildsvin, revisorer och en mamma som blev sen till hämtning så att dottern gick en bit ...

Vad vore livet utan jordgubbar? Framför allt, vad vore sommaren utan jordgubbar och välförtjänta fikapauser?

1 kommentar:

  1. Ser underbart gott ut! Fika måste man verkligen inte ha anledning till. Fika är tillåtet precis när man känner för det. Helt rätt efter vad som låter som en lätt jobbig dag.

    kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz