onsdag, juni 06, 2012

Söndag mitt i veckan


Härligt med ledig dag för hela familjen, så här mitt i veckan! Lite småfix och annat hinns med, något Nationaldagsfirande blir det nog inte så mycket av. Vi har aldrig haft några tradiotioner kring detta och börjar inte just i år heller.

Jag startade dagen med en härlig morgonpromenad under en klarblå himmel! Näktergalen sjöng och göken hördes också på avstånd. Solen värmde skönt och det såg verkligen ut att bli bra väder idag. Men man ska inte ta ut något i förskott gällande just vädret - har jag lärt mig av en lantbrukare R, som säger att som vädret är runt klockan 10 på förmiddagen så kommer det att bli resten av dagen. Gammal bondepraktika kanske, men det stämmer rätt ofta. Molnen tornade upp sig och det regnade en skvätt. Ingen sol att lita på idag, men den gör sina tappra försök mellan molnen.


Igår hade vi nybakt blåbärspaj till efterrätt, men vi var ganska mätta efter maten så det blev över och inte smakar den sämre idag ... fikadags!

Ha en skön söndagsonsdag ;)

2 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt skön helg, jag brukar alltid titta in hos dig fast jag har legat lågt med att kommentera.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så skönt med ledigt! Och blåbärspaj som blir över...så gott!!

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz