söndag, juni 17, 2012

Grattis till 1-åringen:)


Min blogg fyller 1 år idag! Helt otroligt att det redan gått ett år. Tycker fortfarande det känns som igår ... många stapplande steg har jag tagit under det här året. Ämnena skiftar nästan dagligen, men det är precis så jag vill att det ska vara. Här vill jag lufta allt mellan himmel och jord, även om det kanske mest blir bakning, trädgård, heminredning och vikten av att få någon sorts balans i livet.

Det är så fantastiskt att det faktiskt hittat hit en och annan läsare, till och med dem som följer mig! Känner mig otroligt ödmjuk inför detta faktum och vill skicka er massor av bloggkramar och glädje - ni är så goa och otroligt viktiga på min resa! Och en resa har jag gjort det här året.

Det dök upp många årskrönikor kring nyår, men jag kör min nu - på bloggens ettårsdag. För det känns som om jag har hittat mycket inspiration och insikt sen jag började blogga. Hittat olika infallsvinklar på saker och nya sätt att hantera mig själv. Och inta att förglömma - hittat många nya vänner, om än "bara" i bloggvärlden.

Juni 2011 - Vardagssaker tar sina första stapplande steg i bloggvärlden, jag är nybörjare så det skriker och försöker hämta så mycket hjälp jag kan från tonårsdottern som redan haft flera bloggar.

Juli 2011 - Det är sommar, vi åker bastubåt hemma på sjön, vi jobbar med konsert i Amfiteatern och gästas av The Ark. Och vi gästar våra goda vänner norröver för några härliga dagar och kvällar i Sommar Sverige.

Augusti 2011 - Lite mer sommar, några dagars semester in i början av augusti och våndan över att börja jobba och pendla igen vaknar till liv. Mitt fotograferande börjar gå något bättre och trädgårdsbilderna tar nästan över bloggen, när min iver över att ibland faktiskt lyckas:)

September 2011 - Jag börjar inse att jag "hittat hem", att jag trivs bäst på landet och i mindre städer, långt bort från allt larm och hets. Jag lovar mig själv att komma igång inför Göteborgsvarvet 2012 (som tyvärr misslyckas fatalt!). Hösten börjar göra sig påmind på allvar.

Oktober 2011 - Månadens höjdpunkt är tveklöst resan till Cypern med våra goda vänner, det tog 20 år (!) innan vi fick till en gemensam resa utomlands. Jag avslöjar också nyheten att jag tagit mod till mig och ska byta jobb.

November 2011 - Jag byter jobb och slutar pendla 10-12 timmar per vecka, jag deltar i en härlig inspirationskväll och binder en julekran och jag kommer in i julpysselsvängen riktigt rejält med kuddfodral och annat adventsstök. Det känns ovant att få tid över. Helt plötsligt oceaner av tid, som bara försvinner i ett nafs!

December 2011 - Min fantastiske man ger mig med en överraskningshelg ut i det blå! Vi hamnar i Linköping, jag får presenter, vi shoppar, fikar, äter gott och går på Peter Johanssons julkonsert. En magisk helg som jag fortfarande tänker tillbaka på. Vi fick också "Rudolf" med oss hem, renfällen till vardagsrumssoffan. Jag avslöjar också att jag gett mig in på heminredningsförsäljning som konsulent hos Zelected by Houze.

Januari 2012 - Jag struntar i alla nyårslöften, men lovar mig själv att börja "Fånga dagen" lite mer. Jag får en Liebster Blog Award av finaste Lotta med bloggen Min plats i solen och blir naturligtvis strålande glad och skickar den vidare till några av de bloggar jag själv läser och uppskattar.


Februari 2012 - Jag har mina första visningar för Zelected by Houze. Jag deltar i energiska Emmas Att vara någons fru härliga bloggevent där vi lyssnar på Ranelid, får sminkkurs och frisyrtips. Äter Limhamnsbomber och en massa annat gott och umgås med en massa trevliga människor. Dessutom åker jag och min familj 70 mil för att överraska en fin tjej på hennes 20-årsdag. Det var en intensiv månad!

Mars 2012 - Återigen överraskar mannen mig, denna gång med underbara rosor på vår bröllopsdag! Jag lägger ett år till på nacken denna månad. Vi ser på Köp mjölk Skriv bok och skrattar gott åt livets alla dråpligheter. Vi tar också årets första fika på terrassen:) och så byter vi bil.

April 2012 - Det kommer ett olivträd och en liten citrusplanta full av blommor och frukter till vårt hem. Jag överraskas av ett litet paket från en fin bloggvän (tack finaste Lotta). Hittar en dundersnygg väska och köper den! Har också en öppen visning hemma i uterummet för första gången, trogna vänner kommer och några till, men det går över förväntan med försäljningen ändå:) Den här månaden ägnas också en del åt att få livspusslet att gå ihop på ett bra och balanserat sätt.


Maj 2012 - Njuter av våren, ser Tomas Ledin i Göteborg med goda vänner och får också vara med om dotterns dansuppvisning med Studio Danza. Upptäcker också begreppet StarkSköring, efter tips från en god vän, ett intressant fenomen och kanske är jag en av dessa människor. Åtminstone en hel del som stämmer.

Juni 2012 - Shoppar kläder, firar student, vinner smyckpris i bloggtävling som jag ger till min dotter och fortsätter njuta av den fantastiska blomsterkavalkad som råder i trädgården. Och firar min lilla bloggs 1-årsdag:)

Nu fortsätter jag min resa, mot nya mål och äventyr. Vad ska nästa bloggår bjuda på månne? Jag kan i varje fall konstatera att jag verkligen hittat hem. Jag känner att jag kan använda min tid till vettiga saker, även om tiden ibland verkar springa iväg på ett helt galet sätt. Och jag har vågat förändra saker, vågat pröva mina vingar lite ... känns bra och vill mer!

Ett stort tack och bamsekramar till alla er som stöttat mig detta år, inte minst till min familj! Tack - ni är underbara!


11 kommentarer:

  1. Stort grattis Suz till ditt första bloggår!!! Jag fortsättr förstås att följa dig på år 2!
    Din blogg är jätte fin och läsvärd!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett år!
    Och grattis till oss som får följa dig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Suz! Du skriver så jag får tårar i ögonen...vilket underbart år du haft! Fyllt med förändring, kärlek, familj, vänner, resor, roligheter, upplevelser, insikter, bloggande ;)

    Jag är SÅ glad att jag hittade till din blogg. Jag läser varje inlägg du skriver.

    KRAM och grattis!

    SvaraRadera
  4. Grattis till första bloggåret!

    kram Tina

    SvaraRadera
  5. Grattis fina du!
    Jag hänger här och följer dig, även om jag inte alltid lämnar något avtryck!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis grattis! Vilket fint första blogår du har haft. Jag tycker om att läsa här inne hos dig och kommer absolut fortsätta att kika in här.

    kram

    SvaraRadera
  7. Ja, stort grattis! Du har gjort ett bra jobb med bloggen och vi trivs här hos dig.

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  8. Hipp hipp HURRA!! på bloggens ettårs-dag.

    Vilket bra år det lät som. Och TACK för att vi får följa med på din resa, att du bjuder in oss i ditt liv. Önskar dig ett lika fint år igen och att du hittat din rätta stig på livets resa.

    Många kramar

    Helena

    SvaraRadera
  9. Vilken fin summering av ditt första bloggår. Hoppas på en fortsättning
    Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis fina du till ditt första år! Bra jobbat :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  11. Grattis till ett härligt första bloggår Suz! Jag var ju på resande fot på 1-års dagen så jag får gratta lite så här i efterskott istället. ;)

    Vilken underbar sammanfattning av ditt härliga bloggäventyr (och vad roligt att se att jag skymtade där mellan raderna också, tack fina du) och tack snälla du för att vi har fått hänga med på din fantastiska resa. Det är alltid lika roligt att besöka dig och bäddas in av ditt lugn, din glädje och värm. Här trivs jag bra. Och det är så roligt att ha fått följa med på din resa och jag ser fram emot ännu ett härligt år. Blogga på vännen - din röst behövs i bloggvärlden! ♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz