onsdag, juni 13, 2012

Tiden rusar - jag har bevis


Bilden till vänster är tagen igår kväll och den till höger idag, alldeles nyss! Alltså finns det bevis på att allting går väldigt fort just nu ... och så ska man hinna njuta av alla skönheter som blommar i trädgården nu!

Skulle kunna gå omkring där i evigheter, slå mig ner på bänken alldeles intill dessa sköra vallmo. De är nästan som papper och jag vet att de är väldigt flyktiga, imorgon kan det vara över. Kan det vara därför de är extra vackra just nu, för att man vet att det är så kortvarigt och man måste ta vara på varenda sekund. Något att tänka på i många sammanhang.

Vackert var det också på min motionsrunda idag. Ljuset över sjön var magiskt, doften från nyponrosen vid Saxeröd till ljudet av näktergalen. Det är sådana stunder jag ska spara på och ta fram i höst och vinter, när regnet strilar nerför fönsterrutan.

Nu ska jag ta tag i den där matplaneringen, men nästa vecka känns rätt ok. En kväll kommer mannens kollegor hit och det är redan planerat av en av hans kollegor (tackar vi ödmjukast för) så det är bara lite fix. Midsommarafton är vi bortbjudna och en kväll ska dottern laga mat:) Och helgen är ju ganska rolig att fixa mat på, hittade dessutom en ny gratis grilltidning på Ica idag så det ska nog ordna sig:) Sen kan man alltid bulla upp med lite god ost och kvällen är räddad. Men inte ikväll, nu ska vi äta jordgubbar!

Ha en fin fortsättning på veckan!



2 kommentarer:

  1. Hej Suz!
    Så gott det låter med jordgubbar!! Jag måste också ta och inhandla några.
    Vilka vackra vallmo du har Suz! De är verkligen spröda. Jag minns att jag som barn plockade en bukett röda vallmo intill dikeskanten en gång och blev så besviken när de genast slokade.
    De ville visst vara kvar i frihet!
    Jag njuter av en av trädgårdens pioner som jag tagit in ikväll.
    Ljuvliga, ljuvliga årstid vi har nu!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni har det! Vallmo är SÅ vackert. Kan inte få nog. Såg ett hav av dem i helgen...

    Jordgubbar njuter vi av också. Jag äter till frukost, mellanmål, till kvällen....

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz