fredag, juni 08, 2012

Modebilder ... äsch!


Med det ljuset som råder här i eftermiddag och med regnet som öser ner så blir det inga outfit-bilder idag ... men något fastnade rätt ok. Men nu lider jag med dagens studenter som måste uthärda i regn, det är verkligen inget kul. Hoppas det är lokalt över vår lilla by, här har vi inga skolor med studenter som ska fira sin stora dag!

Jag hade lite tur med inköpen igår visar det sig, den ena sjalen matchade min NoaNoa klänning alldeles perfekt - jag vill gå på fest! Och den fina spetsen kantar ett långt linne som jag inhandlade på Flash igår. Nu börjar det arta sig för en god del fina kombinationer i min garderob:) Vårens inköp med röd kavaj, vita byxor och nu marinblå byxor, en röd-och-vit-rutig söt blus, en marinblå stickad tröja i lös kort modell med 3/4-kvartsärm, en vit och marinrandig långärmad tröja och så den svarta linneklänningen. Ett par andra små inköp, några favoritplagg från förra året som jeansjackan till exempel - jag har definitivt så jag klarar mig nu ... ehh, var det jag som skrev det? Men absolut, det finns gränser och nu kommer jag inte leta efter något nytt, på ett tag i varje fall. Jag kan ju inte hjälpa när det liksom hoppar på mig, eller hur? ;) Och rea får det vara då, rejäl sådan!

Tjingeling och fredagsmys nu, alla fina därute:)

4 kommentarer:

  1. Ja marint är riktigt fint. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut! Perfekt när det matchar. Sjalar är min grej, älskar dem!

    Ha en jättefin helg Suz

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej Suz!

    Härligt när man hittar kläder om man verkligen tycker om och när garderoben avspeglar den man är. Själv borde jag göra en rejäl rensning i min garderob. Det finns kläder där jag aldrig använder. Till ingen nytta alls. Nej, nästa gång det blir en regnig dag ska jag ta och rensa och vem vet kanske blir det plats för lite nya inköp då. ;)

    Men det blir inte idag, för idag ser det ut att bli ett riktigt fint väder. Idag blir det trädgård för mig. Efter en vecka i renoveringsdimma anar jag att det finns en hel del för mig att ta tag i utomhus. Så det blir på med handskarna och min lilla radio under armen ner till köksträdgården. En avkopplande svängom i hängmattan är definitivt planerad också. Batterierna måste ju laddas också. ;)

    Njut av din söndag vännen och hoppas att solen skiner på dig idag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Supefina bilder :)
    å missa nu inte,,,,,,

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter,,,,
    redan 80fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz