måndag, december 23, 2013

Julkramar

 
Julkramar till er och till alla som jag känner, till mig själv och till livet!
Ta tillfället i akt och var lite extra snälla, mot er själva också.
Vi är alldeles för duktiga på att kritisera i tid och otid, både oss själva,
andra och saker i vår omgivning.
Varför inte ta en stund att reflektera över allt som är bra, allt som fungerar,
och allt vi tycker om.
 
Det är nyttigt och ger lite perspektiv.
 
Lova mig, att när du känner dig lite negativ -
stoppa den spiralen i tid genom att
känna efter och ta fram minst en positiv sak med dagen,
något du är tacksam över som hänt
eller som finns i ditt liv.
 
Ha en fin dan före dan<3

PS. Kika gärna på decemberutmaningen i förra inlägget:)

3 kommentarer:

  1. Detta ska jag tänka på. Visst kan man vara negativ många gånger. Fram med positiva tankar. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tänkvärda ord som aldrig kan sägas för mycket. Ha en riktigt God Jul!!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Julkramar till dig med!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz