söndag, december 01, 2013

A - som i advent

 
Det är väl klart att jag vill vara med i din roliga decemberutmaning - Tatjanis:) Jag kanske inte finns där varje dag, men vem vill inte försöka bidra med lite inspiration när det finns så mycket idéer att hämta bland alla fina bloggar!
 
 
Kanske inte så originellt med en ljusbricka såhär i adventstider, men jag vill bidra med tanken och uppmaningen att adventsmysa - oavsett hur mycket ni hunnit med på era listor. Här hos oss har jag haft total fokus på gårdagens julmarknad och inte hunnit med varken pepparkaks- och lussekattsbak eller fönsterputsning.
Ordnade i år en mycket enklare adventsljusstake (som säkert dyker upp i senare inlägg), farmors gamla elljusstake och vår stjärna lyser lika vackert i de oputsade fönsterna och kryddoften står apelsinen och kanelstängerna på ljusbrickan för. Och inte att förglömma - juldoft nummer ett, hyacinten!
Less is more!

4 kommentarer:

  1. Mys är ju faktiskt det viktigaste, inte putsade fönster eller massa måsten!

    SvaraRadera
  2. Så fina advent bilder. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Att ta sig tiden till adventsmys är viktigare än nyputsade fönster. Mina är inte heller speciellt rena, det får bli när det blir. Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint Suz. Här hemma fick vi ett mysigt adventsfirande trots slipdamm, målarfärg och kaos. Vi är tillsammans, det är det viktigaste. Och lite tända ljus, mys, sövdeglögg och köpefika så blev det hur fint som helst.

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz