onsdag, december 04, 2013

D - drömmar


D som i drömmar. Måste vi ha ibland, att njuta av eller fly verkligheten om den blir för tung eller trög. Alla har vi dagar där behöver lite dagdrömmeri. Den här bilden tog jag en tidig morgon på väg till jobbet och med den vill jag symbolisera mitt ord idag - drömmar.

Fotot är för övrigt på väg hem till oss i form av canvastavla, som ska få en plats i sovrummet. Dessutom pryder den omslaget på min agenda för 2014, där det också hamnat en massa andra egna bilder. Ska bli spännande att se hur den ser ut i tryckt form.

Kanske förnimmer vi inte så mycket jul med just det här fotot, men vi kan ha juldrömmar. Kanske drömmen om en vit jul eller just den där önskeklappen. Låt det inte bli julmardrömmar bara, för att du är stressad över alla måstena och över allt alla andra hinner med! Släpp det, gör bara de saker du värdesätter inför helgerna. Det blir jul i vilket fall - kanske en drömjul.

4:e dagen i Tatjanis decemberutmaning.
Fler bidrag finns på hennes fina blogg!
 
Mannen min tyckte jag skulle göra ett inlägg om dubbdäck, det blev ju dubbel-d till och med:) Kanske vi skulle debattera också, ännu ett d. Och vet ni vad jag mer kom på som är rena drömmen - jo, hembakad äppelpaj med glassen Vermonster från ett känt märke;)
 
Ha en fin mitt-i-veckan-dag!

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild, och visst är drömmar viktiga.
    Önskar dig en fantastisk dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild! Den blir fin på väggen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så bra att du beställt en Canvas tavla av den vackra bilden! Den är helt underbar!
    Ja, vad vore man utan drömmar...
    Fin tolkning av dagens utmaning.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Så fin bild. Förstår att du vill göra en tavla av det. Fin tolkning av D. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Härlig bild Suz - underbar, trollsk, stämningfull och magisk på en och samma gång! Tror den kommer göra sig otroligt bra i ert fina hem!

    KRAMIS //Tatjanis

    SvaraRadera
  6. Underbar bild och kloka ord om juldrömmarna! Och tack för att du berättade om att Lotta skrivit om mig. Jag blev så oerhört stolt! Och glad!! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz