onsdag, december 25, 2013

God fortsättning!


Idag vill jag och min familj tacka svärmor och svärfar för en fin julafton<3 Ett riktigt hemlagat julbord som inte går av för hackor. Att få sitta och mysa vid den personliga granen, har ni sett hur toppen ser ut! Att få umgås en stund och strunta i att regnet piskar och det blåser rejält.
Stort tack för allt det goda och för en mysig dag!

De senaste åren har vi inte bytt julklappar enligt tradition på den här sidan av släkten, utan istället spelat julklappsspelet. Vår dotter är den enda som fortfarande kan kassera in julklappar från allihop, eftersom hon är under 20 år:)

Striden om klapphögen har varit hård under åren och vi har kört lite olika varianter, men i år skippade vi att stjäla från varandra efter uppackning. Jag hade väldigt flyt under första omgången när vi plockade klappar från högen, tror jag hade fem stycken och tärningarna var verkligen på min sida! Men tre av dem försvann lika fort när tiden började ticka och vi skulle stjäla klappar från varandra. Nåja, tre paket till slut är inte dåligt.
Förra året hade jag bara ett, men ett väldigt fint doftljus:) I år blev det glasljusstakar, en rolig visp och en kapsylöppnare i kul design. Mannen min tog hem en ljuslykta och två böcker - han läser inte och tycker att vi redan har på tok för många ljuslyktor! Men det ena paketet innehöll även choklad och den ena boken var en snabbvariant med serierutor istället för text, så han var inte alltför besviken:)
Attans otur att vi missade både gräddbullarna lakritsfudgen;)
 
Skämt åsido, det här är en kul grej och även om gliringarna kan hagla runt bordet så är det tämligen oskyldigt. Den lilla tävlingsdjävulen i var och en dyker upp på ena axeln och naturligtvis vill alla plocka hem så många paket som möjligt. Vi har lagt gränsen på en hundralapp per paket och fixar vars två paket och med både åldersspridning och klurighet bland deltagarna kan innehållet variera stort.
Att packa upp paketet/paketen kan inte bli annat än en överraskning.
 
God fortsättning och ha en mysig juldag!
 
PS. Har ni sett så fin mugg jag dricker te ur, något bra måste vi ha gjort för mannen min och jag fick sådana av dottern i julklapp:)

3 kommentarer:

  1. Vi spelade också julklappsspelet en galet rolig tradition o hurra i år fick även jag ett paket. God fortsättning på julen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Julklappsspelet hade vi också. Det är skoj! Jag vann en snörrulle ifrån Granit. Ibland blir det inte så mycket. Ha en fin annandag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på julen Suz!
    Kul med julklappsspelet! Det har jag aldrig spelat men det låter roligt!
    Den muggen misstänker jag värmer mammahjärtat gott! Min 4-åring överlämnade bra fina julklappar han med- hans ena strumpa, en frukt osv. Sött!
    Påminde mig om när min lillasyster var i den åldern och slog in sin hårborste etc. Minns att jag inte var lika glad över en sådan julklapp då:-)
    Önskar er en fin annan dag jul!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz