lördag, mars 24, 2012

Å så nått sött till kaffet

Morotskaka. Foto: Sofie Johansson

Naturligtvis kan man inte ha ett födelsedagskalas utan något sött till kaffet!!! Och ibland drabbas jag av sådan total beslutsångest och vill ha allt ... så därför blev det tre sorter igår kväll:)

Här ovan ser ni en klassisk morotskaka med philadelphiafrosting och nedan ser ni hallon-blåbärs-smulpaj på mitt sätt. Som tredje alternativ fanns också en gammal klassiker - chokladkladdkaka, men hur kul blir en sådan på bild? Ok, det fanns en bild men dottern hade inte redigerat den så jag "vågade" inte använda den:) Till de två sistnämnda bjöds det vispad grädde uppblandad med lite turkisk yoghurt och vaniljsocker. Ett mellanting mellan grädde och vaniljsås och inte så fet i smaken som gärna vispgrädde blir, utan med en liten frisk syrlighet från yoghurten.

Hallon-blåbärspaj. Foto: Sofie Johansson

Gissa om det smaskas rester idag ;)

2 kommentarer:

  1. Ooo tre sorter som jag älskar att äta! Bra val av dig :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Mmm, så gott! Nu blir jag sugen men jag får allt hålla mig till våfflorna imorgon. ;)

    Grattis på födelsedagen i efterskott Suz! Jag hoppas att du hade en strålande dag. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz