onsdag, mars 28, 2012

Kan jag hoppas på tur?

Nerium Oleander

Vågar jag hoppas på att det blir små rötter på de här? För ett par år sedan hittade jag ganska små plantor i en handelsträdgård och de har växt sakta men säkert. Tyvärr trivdes de inte i vinterförvaringen den här gången och bara topparna såg hyfsade ut.

Så vad gör man? Fram med saxen och toppa dem - går det så går det. Vi får hoppas på det bästa :)

Det här är en av mina favoritväxter vid Medelhavet och de platsar ganska bra här hemma också. Önskade en ny planta av mina föräldrar och de hade jagat överallt efter en dylik, till och med ringt Apotekarns Trädgård i Simrishamn! Men de hade inte öppnat för säsongen än ... och på något ställe hade de fått till svar att inte förrän fram i maj började de sälja Nerium. Ok, ok, den som väntar på något gott ...

Hoppas, hoppas ...

2 kommentarer:

  1. Så fina. Jag håller tummarna för att de ska få rötter och trivas alldeles utmärkt hemma hos dig och nog ger de en skön medelhavskänsla alltid. Jag fick mig också en dos av medelhavet idag då jag hittade ursnygga tallrikar som gav den där medelhavskänslan. Så jag slog till! :)

    Ta hand om dig du fina och ha det gott i veckan!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna!!! Det är ju världens vackraste blomma, en av dem i a f. Min mår ganska bra fortfarande, har stått i vardagsrummet hela vintern... ska bli spännande att se hur den ser ut i sommar! Kram Tanja

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz