lördag, mars 24, 2012

Mumsig buffé

Olivtips och kallskuret. Foto: Sofie Johansson

Ostpaj. Foto: Sofie Johansson


En aning trött, men nöjd och belåten med gårdagens firande! Alla verkade gilla maten och det mumsades ivrigt runt borden :) Och så fina presenter mina fina gäster hade med sig, massor av fina blommor, vin, kokbok, presentkort och saker som jag önskat mig. Tack söta ni!

På kvällens meny stod Lyxig ostpaj med tomatkompott, Honungskyckling och potatissallad med basilikavinägrett samt ett fat med chorizo, salami, serranoskinka och oliver. Oliverna gjordes lite roligare med små citronbitar och lite timjan, enligt tips från Ica buffés senaste nummer där ni också hittar samtliga recept. Det finns till och med tips om körschema och det hittar man även på www.ica.se

Honungskyckling. Foto: Sofie Johansson

Potatissallad. Foto: Sofie Johansson


Jag hade också bakat Foccacia från Lantliv Mat & Vin samt gjort en basilikasås med turkisk yoghurt, crème fraiche och basilika efter eget recept. Till det hela bjöds ett rosévin som rekommenderats på Icas hemsida och som jag tidigare provat och gillar!


Recepten var enkla och maten var rolig att göra, inget superkomplicerat men väldigt gott! Mycket går att förbereda om man vill och jag tror att de kommer bli lite sommarfavoriter här hos oss. Trevlig picknickmat eftersom den ska serveras rumstempererad, bara att förbereda och packa ner och inte glömma att ha vinet på kylning :)

Utmärkt vår- och sommarmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz