fredag, mars 02, 2012

Myser, trivs och längtar

Längtar tills jättedaggkåpan lyser grön i vårsolen!

Solen skiner, jag är ledig, linnesängkläderna tvättade och går nu i tumlaren (ja, ni såg rätt - de tumlas, sen kör jag dem på det underbara strykprogrammet i tumlaren och vips, så är de underbart mjuka och goa och klara att bäddas med!), dammsugaren är på väg upp på ovanvåningen och efter en nygjord ompackning av min Zelected by Houze-kollektion i de nya fina väskorna behövs det en liten dammsugning innan jag börjar fixa till lite i "hörnan".

Ja, alltså det var ju en punkt på min lista som kunde få växa till sig lite långsamt ... men jag är inte så långsam av mig ibland. Så att börja fundera lite på ommöblering är helt på sin plats. Det blir i varje fall inga förhastade beslut och inköp än, vi tar oftast inga snabba beslut i den här familjen ... är inte speciellt kända för det :) Men vi bättrar oss! Därmed inte sagt att det är dåligt att tänka efter före! Men vi har inte ens varit på den nivån, tro mig! Fast ibland är det väldigt, väldigt bra att ta sig en lång funderare innan man bestämmer sig. Som alltid - lagom är bäst.

Nej, nu ska jag grabba dammsugaren och fortsätta mitt städprojekt på ovanvåningen ... såvida jag inte skulle ta en kopp kaffe ute i vårsolen först. Jo, så får det bli :)

Idag har jag en riktig mysdag helt i min egen takt, då trivs jag :)

3 kommentarer:

  1. Hallå Suz!
    Jag röstar för en kopp kaffe i vårsolen! Vilken fixardag du har! Fredagar är perfekta för det! Så skönt att ha städning etc klart inför helgen. Jag är hemma med febrig son. Vi har dock varit ute i solen en stund. Vilken dag! Vi satt en lång stund inne i växthuset och bara njöt av ljuset och värmen.
    Vår i Skåne!!!!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag kör också lakan och sängkläder i tumlaren. Trodde min morsa skulle tuppa av på fläcken när hon fick reda på det... men hon överlevde chocken...

    Ha det bra och njut av våren!

    SvaraRadera
  3. Hej Suz,
    Tack för din hälsning hos mig. Oj, så flitig du är ! Själv längtar jag efter soltorkade sommarlakan, de luktar så underbart gott.
    Ha det så gott och varma kramar/Marita

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz