måndag, mars 12, 2012

Bra början


Måndagen gick i en virvlande fart, plötsligt sitter jag här och det är kväll. Snart dags för ny Maria Wern på tv, gillar Eva Röse i rollen som polis Wern. Även om deckare egentligen inte är så mycket jag, så har jag läst många av Anna Jansson. Kanske något med språket som gör att jag gillar just dessa.

Har ju lovat mig själv att ta tag i det där med promenader och idag var det inte svårt att hålla. Solen sken från en klarblå himmel och fåglarna kvittrade som om de försökte överrösta sig själva. Och i trädgården lyste vintergäcken så vackra.

Tvättmaskinen laddades också, redan i morse faktiskt, så det var bara att trycka på startknappen när jag steg innanför dörren i eftermiddags. Inga undanflykter dög alltså. Mer nyttigheter, ja absolut! Jag gjorde en härlig smoothie på halvtinade jordgubbar, banan och lite apelsinjuice. När man kört det en liten stund i mixern är det så fluffigt och härligt och smakar underbart.

Men efter maten har jag inte gjort annat än hängt en tvätt och haft familjesnack. Kan ju inte gå ut för hårt så här en måndag :)

Nu blir det testund i soffan!

3 kommentarer:

  1. Min dag har sett ungefär likadan ut. Smoothien blev dock en bit chokladtårta som var kvar efter helgens kalas och Maria Vern är inspelad :) Vi hoppas på en fortsatt lika bra vecka tycker jag!
    Kram Agneta.

    SvaraRadera
  2. Testund i soffan är bästa sättet att varva ner på en måndag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Maria Wärn gillar jag! Smoothie är så gott, speciellt de smaker du valde. Blir sugen nu ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz