lördag, mars 10, 2012

Lördagsmys

Gåva från vännerna förra lördagen

Ikväll provar vi olivsaltet (andra burken uppifrån) över halvor av delikatesspotatis, morötter, hela vitlöksklyftor och röd paprika som ugnsrostas med lite olivolja. Till detta bjuds helstekt fläskytterfilé med bearnaise (fusk från burk, visserligen) och stekta champinjoner ... yummie, hoppas jag :) Ett glas rött kan nog också passa alldeles utmärkt!

Sen lär det bli lite onödiga snacks och kanske en bit choklad eller två - det hör liksom till när det är final i melodifestivalen, inte sant? Att tillbringa en lördagskväll i tv-soffan kräver liksom popcorn eller något i den stilen ... eller ostbågar, salta pinnar, jordnötter. Själv är jag väldigt svag för popcorn och ostbågar, säger inte heller nej till salta pinnar. Jordnötter äter jag helst i bakverk eller i kycklingrätter, jag är mer av en cashewtyp men det fanns inte i gömmorna idag.

Idag har vi varit på shoppingtur ... något med oss hem? Nej, inte direkt men det ligger liksom i pipeline eller hur vi nu ska uttrycka det :) Avslöjar mer i nästa vecka ;)

Ha nu en mysig kväll! Vem ska vi heja på?

1 kommentar:

  1. Vilka gulliga saltburkar! Jag är också hopplöst svag för ostbågar men det är mest jag som vill ha det så det blir inte så ofta som tur är ;) Igår blev det några iaf o lite chips o lite godis....ja är det festivalfinal så är det.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz