tisdag, april 28, 2015

Vårkänslor

 
När trädgården är sådär vacker.
När ljuset är magiskt.
När dagarna blivit längre.
När värmen börjat dyka upp pyttesmå stunder. 

 
När jag nästan upplever ett rosa skimmer i trädgården.
När jag blir lite rastlös i kroppen av att sitta still.
 
 
Då är det vårkänslorna som spirar.
Jag blir hejdlöst trött på samma gång som energin flödar.
Och det är lika bra att kapitulera.
Köra på för fullt ös när energin är där.
Och vila multum när den försvinner.
 
Gärna med en kopp i ena handen,
en bok i andra
och gungandes i trädgårdsstolen
i en lugn hörna.
I vårsolen, så klart:)
 
Eller göra något kul,
tillsammans med dem som betyder mest.
 
Ha det fint sötnosar<3


2 kommentarer:

  1. Våren ger så mycket. vill bara har mer av ljuset och alla blommor som slår ut. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Just ljuset är jag lycklig över!
    Tänk vilken fantastisk tid vi är i nu.
    Fina bilder!
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz