lördag, april 25, 2015

Lyckan när något lyckas

 
 
Vilken skön känsla det är när något lyckas. Som när en planta dyker upp i trädgården. En planta som du inte trodde skulle klara sig och som dessutom blommar så vackert. En Kungsängslilja jag fick i födelsedagspresent förra året. Ren och skär trädgårdslycka!

 
Hittade det här citatet på Pinterest idag. Tänkvärt tycker jag. När man provar något nytt, misslyckas och provar igen. Eller något invant som kanske ändå inte går som man tänkt från början. Efter upprepade försök kan det lyckas, eller i varje fall bli bättre. Att inte förlora hoppet och glädjen. Jag gillar uttrycket "Fail better." Kan jag översätta det med att misslyckas bättre ... eller inte kanske inte misslyckas eller ens vara i närheten av att lyckas, men att det ändå blir bättre än förra gången.
 
Och inte kan vi vara självlärda och kunna allt med en gång! Så, om det inte gick som du tänkte - prova igen, fela igen men fela bättre och bättre. Till slut blir det som du tänkt. Eller så var det inte så kul och då kan vi strunta i alltihop och göra något roligare;)
 
Nej, nu är det dags att göra ett gott potatismos till dagens långkokta lamm. Och ett nytt vin ska provas. Förhoppningsvis blir det en rapport imorgon:)
 
Önskar er en mysig lördagskväll<3

1 kommentar:

  1. Visst blir man glad när det poppar upp ur jorden. Att man lyckas. Det där livet i blomman är så härligt. Fin bild. Härligt citat. Ligger mycket i det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz