tisdag, april 14, 2015

Tankar som hoppar

 
Har ni också sådana dagar ibland, då tankarna bara vandrar. Hur jag än gör så är tankarna helt plötsligt på något annat än det jag borde fokusera på. Som idag, när jag satt vid skrivbordet på jobbet en helt vanlig tisdag. Borde absolut tänkt ordentligt och varit klar i hjärnan när jag höll på med bokslutet. Ändå fann jag tankarna hoppande till helt andra saker stup i kvarten. Som om hjärnan liksom ville vara någon annanstans. Och vem vill inte det ... egentligen!?
 
Ärligt talat, visst längtar ni också bort ibland. En sån där trist och ensam dag på jobbet, regnet strilar utanför fönstret och på skärmsläckaren ligger bilder från vår Floridaresa förra året. Men det var inte bara hit tankarna hoppade. Det var bloggidéer som poppade upp, när det närmade sig lunch var det mattankar och på eftermiddagen hoppade en massa idéer omkring. Och inte en enda hade med jobbet att göra. Usch en sådan uselt ineffektiv dag. Visst fick jag undan en del, men jag önskar att jag kunde varit mer fokuserad på det jag borde.

 
 
Kanske är det mitt emotionella jag som påminner mig om vad som också kunde vara viktigt. Den där delen av mig som vill sluta vara ordningsman. Jag får ju tyvärr sortera in mig i det facket när det gäller jobbet. Kommer liksom inte undan. Men jösses vad det hade varit skönt att slippa! Tänk om jag också någon gång i mitt arbetsliv kunde få vara den som säger "Jaha, det visste jag inte. Skulle det vara rapporterat nu? Ja, jag kan inte hålla reda på allting. Någon annan får också ta ansvar ..."
 
Kan det vara åldern, alltså den där perioden i mitt kvinnliga liv som jag inte kan undvika, som gör mig lite mosig i skallen och får mig att vilja slänga alla måsten överbord och göra något som bara är riktigt kul. Fast så funkar det ju inte ... eller?
 
Ha det bäst, mina vänner!
Och stort tack för värmande kommentarer om att våga<3
 

4 kommentarer:

  1. Ordningsman är nog jag också. Ibland vill jag bara bita mig i tungan och vara tyst. Men det är inte lätt. Man vill ju det ska gå rätt till. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Precis så har jag haft det det sista, vet inte vad som händer, tankarna bara svävar iväg hur jag än försöker fokusera på det jag håller på med. Men mosiga är vi verkligen inte utan vår själ behöver lite näring bara, det är vad jag tror.
    Fick uppmaningen att bli som en katt, njuta av livet, älska mig själv och när det inte passar så går jag därifrån eller fräser ifrån, ja det ligger nog nåt i det.
    Fin dag till dig!!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Så där har jag de väldigt ofta. Tankarna bara försvinner iväg. Jag har kommit på att om jag gör någonting och tankarna far har jag ett block bredvid mig så jag kan kladda ner några ord eller en mening till senare. De brukar vara lättare att släppa när man vet att de står någonstans. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror att de ineffektiva dagarna på jobbet ibland blir till något positivt (kanske inte på jobbet), tankar är utvecklande och kan leda till nya vägar. Att längta bort kanske leder till en resa :)Trevlig fredag! Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz