fredag, april 24, 2015

Kort - fotoutmaning och ett Grattis!

 
Först och främst - ett stort GRATTIS till finaste Mamma min<3 Vi ses ikväll (fast jag befarar att hon rakt inte har tid att sitta och läsa min blogg idag ...)
 
Fredag igen! Och dags för fotoutmaning hos Fröken Foto. Dagens tema är "kort" och det bör ju kunna tolkas på lite olika sätt, ska bli spännande att dyka in och kika på alla bidragen sen. Alltid roligt att upptäcka både lite nya bloggar och roliga tolkningar.
 
För min egen del hade jag klart för mig redan när temaveckorna publicerades - jag skulle göra ett gratulationskort till mamma så klart. Jag har tonvis (nåja, lite överdrev jag nog där) med material och det ligger liksom bara där och väntar på min skaparlusta. Och nu har jag ju en väldigt bra anledning. För visst kräver ett paket också ett kort, eller hur? Här är det till och med paket på paket, så att säga:)


 
Idag fick jag också för mig att jag skulle använda en bild som jag tagit själv, ett annat "kort";) Och dekorera det stora kortet med. Skrev ut fotot på ett billigare akvarellpapper som fanns i gömmorna för att få lite extra tjocklek och struktur. Fäste det sedan på ett mönstrat papper. Jag vill ha det ganska enkelt och rent, "less is more". Det är min stil.

 
På det lilla hänget står det create. Det får symbolisera att det alltid finns tillfälle att skapa och vara lite kreativ. Nyckeln får symbolisera att vi alla har det inom oss, men vi behöver ibland låsa upp några dörrar in till kreativiteten. Släppa på alla tankar om att vi inte kan. Alla kan något!
 
Så härligt det är att få slå sig ner en stund och pyssla ihop ett personligt litet kort. De senaste åren har jag gjort julkort, både till släkt och vänner och faktiskt också sålt på julmarknad. Tänkte det skulle få bli en repris i år. Kanske dyker det också upp en flik här på bloggen med mina alster. Än så länge har det mest tillverkats något när andan faller på och jag får en idé jag vill prova, men idag kom skaparlusten igång igen. Det är ju själva tankearbetet som tar längst tid. När jag väl har idéen i huvudet går det ganska fort att få ihop själva kortet. Och då kan jag ju lika gärna göra några stycken på en gång.

 
Fast idag behöver jag få in lite mer saker. Fanns lite på listan idag också.  Men plockat undan har jag redan gjort, kört ett par maskiner tvätt och fått lite lökar i jorden. De där vissna stackars pärlhyacinterna och krokusen sen i påskas har fått komma på plats i rabatten och förhoppningsvis blommar de vackert nästa vår. Det brukar funka för nu trängs alla där, fullt blommande, från tidigare år. Kortet är klart, presenten inslagen och en liten bukett fixad. Återstår lite städning. Och visst ja, vad ska jag ha på mig ikväll?
 
Ska först laga mig en kopp te och fortsätta sitta en stund med de gelsockor som jag införskaffade på tjejkvällen igår. De doftar fantastiskt gott och ska hjälpa torra fötter att återfå lite fräschhet. Klart läskiga att gå i, så jag har bullat upp med massagekudden, några tidningar och så tänkte jag ta en bloggrunda hos er:) Få sitta still en stund till innan det är dags att köra en runda med min "kompis" dammsugaren. Jag har en go' fredag. Hoppas ni också har det<3
 
Fredagskram från mig till er alla<3

9 kommentarer:

  1. Har ni pratat ihop er om att fota vitsippor? :-) Fint kort.

    SvaraRadera
  2. Kort och paket som någon har lagt ner lite extra möda för att göra personliga, och just till en annan, är ju såå roliga att få. Tror säkert din mamma blir riktigt glad för ditt fina kort :)
    Trevlig helg! / Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så fina foton! Gillar din tolkning av kort med create - att göra. Fin fredagskväll till dig!

    SvaraRadera
  4. Så fina kort!! Enkla, snygga och varma. Hoppas ni har ett trevlig firande! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Såna där kort är guld att få! Trevlig fredag på dig!
    /Anna
    Http://www.annapannapuff.se

    SvaraRadera
  6. Det blev ju kort i dubbel bemärkelse. Härligt! Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilket fint kort... kul att pyssla en stund.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Härligt, avkopplande pyssel!
    Så glad hon måste ha blivit över att få något gjort, det ligger mera hjärta i det.

    Och ja, boken är lite tyngre och inte rakt igenom feelgood.
    Det är sällan jag blir så kär i en bok som i den här=))

    Kram och fin helg// Hannis

    SvaraRadera
  9. vad fint att sätta ett eget taget kort på kortet......bra ide

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz