torsdag, april 30, 2015

Uppmuntra mig i köket

 
Jag hade köpt två blommor igår, att välja på som gå-bort-present. Men den här kunde inte få följa med bort ... inte för att jag valde den själv utan för att bladen är ren katastrof! Den fick stanna kvar här hemma. Placerad i en djup kruka. Hm, jag borde egentligen reklamerat den men jag orkar inte. Är inte på humör för att bråka. Och jag kunde ju petat bort plasthöljet och kikat lite bättre innan köp. Blomklasarna är vackra och jag kan ändå inte hålla liv i en hortensia någon längre stund.

 
Jag har inte gröna fingrar och verkar kunna ta död på det mesta i "växtväg" som kommer innanför dörrarna på vårt hus. Men utomhus fungerar det som tur är lite bättre. Så jag funderar lite på att försöka möblera om i våra fönsterkarmar och hitta saker som gör sig bra där. Saker som inte behöver vatten och omvårdnad. Som jag kan glömma bort utan att det blir tråkiga följder. Jag får surfa runt hos er och leta inspiration. Kanske är det fler som har samma dilemma som jag.

 
Och på tal om att inte vara på humör ... jag hade tänkt ut en plan för dagen. Med saker jag ville få gjort. Men idag känns de inte lika roliga. Vet inte varför, känner mig bara inte på humör. Kanske är det den kommande fullmånen som spelar mig spratt igen. Jag har ju lärt mig vid detta laget att veckan före kan jag drabbas av lite känslor som tynger mig, dålig sömn och ont i kroppen. Det är väl bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.
 
Tror jag ska spendera en stund i köket och baka lite, det brukar hjälpa en svag tungsinthet. Lite bra musik och så fram med skålarna. Några små steg i takt med musiken. Gnola med eftersom ingen kan höra mig. Då brukar jag trivas. Hänga lite tvätt emellanåt, så känner jag mig lite duktig som får undan i korgarna;) Och så den där turen med dammsugaren, usch så tråkigt men gott när det är klart. 
 
Och visst ja, jag har ju lovat mannen min whiskylök att förgylla kvällens grillkorv med. Den får stå och puttra i köket medan jag städar. Kanske till och med jag kan tycka korv kan vara roligt med något gott på;)
 
Ha en fin Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz