torsdag, april 09, 2015

Kurera sig

 
Kanske var det dags? En bacill av något slag hann ikapp mig. Ibland tror jag att vi behöver åka på en släng av något för att hålla oss hyfsat kuranta en längre tid. Och nu var det min tur. Vaknade alldeles kallsvettig vid tretiden natten till tisdag med huvudvärk och en hals som rev som taggtråd. Och envis som jag är så åkte jag ju till jobbet som vanligt ändå. Men jag fick ge mig, det gick liksom inte så bra att koncentrera sig på siffror när blicken var lite ofokuserad och jag frös så jag hoppade.
 
Så jag åkte hem, tillagade en jättebalja te med honung, citron och ingefära. Stupade sedan i soffan med kuddar och filtar och tjocka strumpor. Kände mig som disktrasan borta i vasken ... och så har det varit tills nu. Huvudvärken har inte släppt helt, men jag har åtminstone antagit en normal kroppstemperatur igen. Heja! Och nu får det vara slut med gnäll, det finns de som har det mycket värre! Jag har möjlighet att ta det lugnt och kurera mig och då är jag ju bara dum om jag inte lyssnar på kroppen och ger den vad den behöver. Vila, smoothies, te, vatten och så lite mat.
 
Solen skiner och värmer upp omgivningen, mig också. Visserligen helst med solglasögon på för att det blir så förfärligt ljust och ögonen vill liksom bara kisa för att inte huvudet ska värka så. Men blunda och sätta näsan i vädret hjälper till att kurera mig. Frisk luft och solsken, måste vara bästa medicinen! Och så alla knopparna i trädgården, vilken lycka:)

 
Och visst är det så ... att det är de små tingen i vardagen som gör underverk. Det är det som är magin i livet. Solen, knopparna, kramarna, en stunds vila och ett gott te i muggen.
 
Hoppas ni lägger märke till dem,
vardagssakerna!


3 kommentarer:

  1. Du gnäller inte alls tycker jag och man kan inte alltid tänka på och ta hänsyn till att det finns de som har det värre. Det vet vi ju vilka hemska sjukdomar och elände det finns...men vi måste ändå ha rätten att få "gnälla" lite ibland då och då. Jag skrev precis om mitt gnäll :)) Så lustigt att sen gå in här hos dig och se vilket gnäll du skrivit om :)) Vi kunde gnälla tillsammans om du inte bodde så hemskt långt bort.. eller om det är jag som bor långt från dig, inte lätt att veta :))

    Kram fina du och krya på dig! ♥

    SvaraRadera
  2. Klart du inte gnäller. Man måste då säg om man är sjuk. Krya på dig. Hoppas du kan njuta lite av helgen som snart är här. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Bra att du åkte hem. Vila ska man när man är krasslig=))
    Hoppas att du mår bättre nu!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz