onsdag, oktober 17, 2012

Stenar!

Olika former i trädgården

Har jag berättat att jag är löjligt förtjust i stenar? Det finns stenar i vårt hem, i vårt uterum, i vår trädgård ... de är fantastiska att dekorera med, tillsammans med ljus, i blomsterarrangemang, att fotografera ... finns oändliga möjligheter. Och de är ju så vackra att titta på.

Orubbliga men ändå formbara. Mjuka men ändå hårda. Ibland kantiga och ibland runda. Mörka, ljusa, melerade. Blanka, skimmrande eller matta. Skrovliga eller släta. De slätaste och mjukaste jag har i samlingen är sådär vackert gråvita och kommer från södra Frankrike. Just nu står de på soffbordet och påminner mig om den resan, om sol, medelhav och steniga stränder.

En sten kan bära på en historia. Eller bara vara skönt avkopplande att hålla i handen. Att gå på en strand och titta efter vackra stenar är avkopplande. De kan staplas, läggas i hög eller vara vackra solitärer.

Ta upp en sten, håll den i handen och du är fast!
Mitt-i-veckan-kram från Suz

PS. Tack för era goa kommentarer! Jag dricker ingefärste, spanar in datorer och köksmaskiner:) Och försöker mota bort en gryende höstförkylning. Och nyss meddelade dottern att jag kunde hämta henne vid busshållplatsen istället för ända i Ystad, ett pass blev inställt - det var ett välkommet besked. 5 minuter i bilen istället för en halvtimme:)

4 kommentarer:

  1. När jag är nere och hälsar på föräldrarna i Ystad går vi alltid längs stranden och samlar stenar. Sen när jag kommer hem lägger jag dom i växthuset så att jag har en bit av Skåne nära mig!

    Hoppas du lyckas mota förkylningen!

    SvaraRadera
  2. Å, jag älskar stenar med. Har de lite här och där. Mår bra av det.

    Så fint du skriver Suz!

    Jag ska dricka lakritste snart ;)


    Mitt-i-vecka-kram från mig med!

    SvaraRadera
  3. Stenar är underbara. Bara det där med att hålla en solvarm sten i handen. Ta den hem o när man känner för det, ta upp den igen och minnas. Meditation och av koppling på hög nivå :-)

    Kram till dig från mig/ T

    SvaraRadera
  4. Mmm, jag delar din passion för sten Suz (även om jag muttrar en hel del över vårt stenhus på vintern då det är sååå kallt)och även här finns det sten lite här och där. Jag har en fin sten från Gotland i mitt arbetsrum som jag fingrar på när jag kör fast i mitt skrivande. Min terapisten. ;)

    Ta hand om dig vännen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz