lördag, april 28, 2012

Växer så det knakar, tiden rusar

Rabarbern i vår trädgård växer och frodas!

På tal om att  hinna ikapp ... se vad som hänt med rabarbern den senaste veckan! Fotot till vänster är taget förra lördagen och det till höger igår morse. Ytterligare ett skäl till att pausa emellanåt, för att inte missa vad som händer runt omkring dig. Både i naturen och hos människorna i din omgivning.

Deklarationen är klar! Fredagsmyset avklarat och vi har en långhelg framför oss, härligt!

Så nu tar jag en micropaus vid datorn och försöker göra lite avtryck. Sen blir det frukost (med inslag av jordgubbar :)), iväg till frissan för att låta henne klippa både mig och dottern (avkopplande och skönt :)), baka bröd (min meditation, ni vet:)) och sen tror jag bestämt att det kan finnas plats för en powernap när brödet jäser och innan vi håller lördagskväll. Kanske en liten stund vid datorn, jag hinner ju aldrig uppdatera mig om vad som händer hos er där ute i bloggvärlden!

Imorgon ska jag ha den där extra visningen jag pratade om. Lite nervöst eftersom jag inte känner någon alls där, inte ens värdinnan! Men det var just därför jag sa ja till det här, jag tror jag behöver den utmaningen. Och lite fler visningar ;) Samtidigt är det roligt att kunna hjälpa till, bra att vi har det här systemet i ZbH. När det kör ihop sig för någon konsulent finns det möjlighet för tjejerna på huvudkontoret att kontakta någon av oss övriga konsulenter för att undersöka möjligheten att rycka in vid en visning, istället för att behöva ställa in i sista minuten.

Sen blir det en liten stunds jobb på måndag, fastän jag egentligen skulle varit ledig. Men det är inte negativt, jag vill ju jobba mer så jag ställer gärna upp. Mannen är ledig, så den dagen får det bli han som fixar maten ;) Valborgsfirande hos oss har varit korvgrillning i många år, så går han på den linjen kan det ju inte bli enklare. Visserligen äter jag väldigt gärna något annat än korv, men ibland är det fantastiskt skönt att köra den enkla stilen. Det går ju att piffa till!

Det finns massor mer  i mitt huvud som vill ut idag, får se om jag hinner pränta ner ytterligare ett inlägg senare.
Ha en go lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz