torsdag, april 12, 2012

Min sorts meditation


Brödbak till dagens torsdagssoppa, det är min typ av meditation i vardagen! Idag tog jag dessutom en vilostund i soffan med en stor kopp te under tiden degen jäste första gången. En skön stund av behaglig väntan ... dessutom kändes min kropp tung och lederna ömmade utan anledning. Lite vårtrötthet skulle jag tro. Då hjälper det att baka :)

Men imorgon ska jag ta fram min gamla cd och prova en stunds meditation på mer tradionellt vis. Har fått lite introduktion på en kurs och i lättare former fungerar det alldeles utmärkt både som avslappning och för att höja motivationen. Perfekt just när kroppen inte är i balans med knoppen.

Ha en fin fredag! 

1 kommentar:

  1. Åhh det låter ju alldeles underbart alltihopa! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz