fredag, april 13, 2012

Ledig idag?

Dagsfärska trädgårdsbilder!

Jodå, ledig fredag är det i min almanacka ... om man nu kan kalla städa, tvätta, lite mer garderobsrensning (mer åkte ut :)) och allmänt undanplockande för att ha ledigt!

Men fördelen är att man kan göra små utflykter i trädgården när solen tittar fram, fastän man är mitt i dammsugningen. Ännu större anledning att ta paus, om man är mitt i dammsugningen menar jag. Det känns verkligen skönt vårlikt i luften, men himlen envisas med att vara mest grå. Hoppas det blir lite bättre i helgen.

Lite ofrivilligt arbete åkte jag också på. Har tyckt att vår palm alltid känts torr och fyllde på vatten igen. Hm, skulle jag inte gjort. Inte utan att först kolla ordentligt i botten av krukan ... gissa om jag träffade på en vattenpöl när jag sedan for runt med dammsugaren? Usch, vad vatten kan blir stora mängder och stora otympliga krukor som är svåra att flytta gör inte saken bättre :( Men det ser ganska skapligt ut nu. Jag vet vad mannen ska hjälpa mig med när han kommer hem :)

Det blev fler "knoppiga" bilder från trädgården, fortsättning följer ...

Önskar ert fint fredagsmys!

1 kommentar:

  1. Hej Suz!
    Kikar in för att önska dig en fin helg! Vilken em och kväll det blev! Riktig vår feeling hemma i trädgården!

    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz