tisdag, april 03, 2012

Något lite sött till påsk

Födelsedagspresent från fina kusinen med familj:)

Jo det är ju just snyggt ... här pratar jag om att dra ner på sötsaker samtidigt som jag önskade mig denna fina bok i födelsedagspresent! Och jag som tar alla chanser att baka, finns inte stora utsikter att jag ska låta bli att prova något nu till påsk. Men visst är jag förlåten? Något lite sött får man väl ha till påsk? Äter mycket hellre en god cupcake än en massa lösgodis som man inte vet innehållet i.

Greppar strax boken och väljer ut någon smaskig sak att baka till helgen. Bäst att checka så att inte planen faller på någon saknad ingrediens, deet vore ju en smärre katastrof ;)

En helt annan sak ... Har ni lagt märke till en sak som händer på åkrarna? Idag, när jag körde hem från jobbet, passerade jag flera fält där lantbrukarna höll på att bearbeta jorden (nåja, deras gigantiska maskiner gjorde jobbet). På våren medför detta en helt annan känsla än på hösten!
Nu blir jag glad när jag doftar jord och ser maskinerna vända omkring, våren är på väg och det ska snart grönska på åkrarna. Snart är sommaren här!
På hösten blir jag nästan lite deprimerad, då är det gröna frodiga borta och stubben plöjs ner i marken, åkrarna blir bruna och så mycket annat antar också de murriga tonerna.
Inte alls konstigt att jag får olika känslor egentligen, eller hur?

Mmm, vilken sort ska jag välja att baka?

5 kommentarer:

  1. Hej där!
    Den boken ser underbar ut! Jag tycker din prioritering låter klockren- ngt sött men egenbakat som du känner till innehållet i!

    Jag älskar denna period på året när det är riktig highseason ute på fälten! Den traktorförtjusta sonen är i sitt esse!!!
    Önskar dig en fin onsdag imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Alltså. Den där boken fick jag i julklapp. Jag vågar inte ens öppna den utan har ställt den längst in bland kokböckerna. Leila är livsfarlig för figuren!

    SvaraRadera
  3. Härlig bok du fått, fick den tidigare (i vintras) och harhunnit med att testa några recept från den!

    Ha nu en underbar påskhelg med dina nära och kära!

    Kramar

    Nettan

    SvaraRadera
  4. Mmm, baka! Jag ska försöka hålla mig borta men vi får se hur det går med det. Ha en härlig påskhelg och mumsa på allt gott du ska laga och baka. kram från dorro

    SvaraRadera
  5. Hej Suz!

    Den boken, som alla hennes böcker, är en riktig pärla. Ögongodis av allra bästa slag och det bästa av allt är dessutom att hennes recept alltid är vansinnigt goda. Så bara välj, baka och njut vännen. :)

    Ja, det är verkligen en härlig tid här på landet just nu. Landskapet vaknar till liv på alla sätt och vis. Hoppets årstid.

    Ha en riktigt fin påsk tillsammans med nära och kära och berätta vad det blev för gott ur boken.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz