lördag, april 14, 2012

Massor av knoppar i vår trädgård

Bilder jag tog igår, mellan regnstänk och solsken

Visst är våren härlig? Alla växter som dyker upp ur marken och träd och buskar som börjar knoppas. Idag verkar solen vara lite mer vänlig mot oss, så det kan nog bli några bilder till. Vi har någon form av prydnadskörsbär som formligen exploderar när det väl sätter igång att blomma och igår började någon knopp visa tendenser att det är dags!

Ser ni scillorna i gräsmattan? De är lite sena för de står i ett ganska skuggigt hörn, det syns ju även på det lite klena gräset. Mest mossa som trivs där.  Kan fortfarande inte tro att det verkligen var mannen som ville peta ner dem där! Jag tycker det är härligt med blommor i gräsmattan, ni vet tusenskönor och sånt, men har de någonsin fått överleva? Nej, de åker bort så fort de skymtas. Men tiderna ändras:)

Idag blir det nog lite bakning inför nästa helgs aktiviteter. Jag har ju utlovat kaffe med kaka på söndagseftermiddagens öppna visning, men hur många kan tänkas dyka upp? Inte ofta jag balanserar på en sån tunn tråd ;) Nej, här brukar det vara planering och besked i minsta detalj. På tiden att jag tar ett kliv och chansar lite:) Vad är det värsta som kan hända? Inte mer än att antingen tar kakorna slut eller så har vi kakor i frysen för ett bra tag framöver. Och alla som känner mig vet att vi brukar ha rester i flera dagar efter ett kalas!

Slutsats: Tar kakorna slut har det varit en toppendag över förväntan! Tar kakorna inte slut så har det förhoppningsvis ändå dykt upp en och annan heminredningsintresserad eller åtminstone fikasugen person, men ingen direkt gråter över att det finns kakor kvar att mumsa på. Jag kommer att överleva vilket som, förhoppningsvis!

Sen blir det nog en djupdykning i den där recepthögen och alla tidningarna igen ... det tar aldrig slut! Men nu är det köpstopp på tidningsfronten ett tag - jag har dessutom fastnat i att inte hitta någon som jag blir helt nöjd med. Vill gärna ha lite av varje, både mat, mode, trädgård och inredning. Gärna blandade stilar och då blir resultatet alldeles för många inköp! Nej, nu ska jag vänta ett tag och riktigt längta efter att lägga händerna på ett snyggt magasin.

Heja solen, nu lyser den ganska flitigt. Hoppas det blir tillfälle för en eftermiddagskopp på terrassen i eftermiddag - med nybakta småbröd!

Vad gör ni såhär en lördag i april?

1 kommentar:

  1. Så spännande det låter med visning! Vilken dag är det och var?

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz