fredag, januari 20, 2012

Uppmuntran i brevlådan

I det lilla, lilla paketet låg den här klänningen - med massor av vidd i kjoldelen :)

Det kom ett litet paket från Nordljus idag :) Jag fyndade en Love Forever-klänning med 70 % rabatt! Inte dum alls faktiskt, men till ordinarie pris skulle jag inte blivit lika glad ska jag i ärlighetens namn säga. Den är absolut prisvärd till mitt fyndpris, men luktade apa så det var bara att tvätta den med en gång. Nu har jag något mer att välja på när det är dags för det stora bloggeventet :)

Ursäkta den dåliga bilden, men det var ju ingen kameradag idag.

Och det där jag skrev om att inte köpa mer för det fanns saker i garderoben - det höll inte ens till mitten av december! Det bara hoppade på mig en massa måste-ha-saker när mannen tog med mig till Linköping och då hittade jag också en väldigt snajsig "lilla svarta" men som var för liten :( En snorkig expedit upplyste mig om att de inte förde den i storlek större och jag blev lite ledsen, större storlek innebar faktiskt inte mer än 44! Och mina revben tänker inte krympa, så jag skäms inte för det! De där extrakilona sitter liksom inte där klänningen satt åt!

Men så bar det sig så att jag, av en ren händelse, var i Malmö före jul och försökte ordna de sista julklapparna i ett huj... och vet ni vad??? I Esprit-butiken på Hansa fanns precis den klänning jag provat i Linköping - i min storlek. Och det var väl inget konstigt med det, tyckte den här väldigt trevliga expediten. Och klänningen satt som en smäck :) Kunde jag då låta bli? Det här är en klassiker, håller liksom i evighet och kan bäras vid alla möjliga tillfällen!

Mer bilder på mina inköp kommer vid ett senare tillfälle, när kameran och jag är vänner igen - läs: när jag läst manualen/kom-igång-tips.

Söta hängen, men de är lila i verkligheten inte såhär blå

Ett förlåtande plagg till samlingen

1 kommentar:

  1. Snygg!! jag var innom Nordljus på tur "hem" i somras...vilen eldorado butik!
    Fick med mig (!) endel ut...i olika storlekar c",)

    ha en fin helg, Klem Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz