tisdag, januari 17, 2012

Blomfix o andra tankar


Gårdagens intensiva eftermiddag blev snabbt kväll men jag hann med allt jag föresatt mig ... och att hålla kväll också. Det här lilla myrtenträdet hamnade på hallbyrån i en kruka vi fått av goda vänner. Dottern har så himla rätt, riktigt roligt att fotografera med 50 mm objektiv :) Sen får ni ursäkta ljuset, bilden är lite väl gul tycker jag ... som fick hålla tillgodo med lampljus i hallen eftersom det hunnit bli kväll och mörkt. Redigera? Ja, jag ska lära mig - någon gång, om sådär 100 år! Nej, kanske lite innan:)

Idag har tiden bara rusat iväg och det var lika kaotiskt rörigt på jobbet idag, fick till och med förlänga arbetstiden något idag. Men det är kul ändå, på något vis. När man löser problemen ett efter ett och det infinner sig en nöjsam känsla i den här lilla perfektionisten som inte vill ha några fel, någonstans. Lite utmaningar behövs, bara de inte blir för många och jobbiga på en gång.

Men det resulterar också i att jag blir totalt slut i huvudet, hjärncellerna blandas med sirap och jag måste bara ta det lite lugnt i soffan en stund. En stor kopp te och en laddning saffransskorpor (tur att övriga julkakor är slut nu så att midjemåttet kan börja korrigera sig något).

Så var det där med kort beskrivning av sig själv till bloggeventet ... vad tycker ni, är den här kort?

Skrivglad, något blyg, gammal Ranelid-elev som utövar mitt yrke som ekonom med högsta perfektionism, vilket ibland kan uppfattas som störande både för mig själv och min omgivning.
Blir också ofta anklagad för att skriva romaner när jag bara ska skicka ett enkelt sms - förstår inte vad de menar!
Tycker mat och vin är livet och frossar gärna i choklad och sötsaker, som jag gladeligen bakar själv. Eller tar en Chailatte och chèvremacka på Espresso House!
Frosseriet har satt sina spår på min, snart 48-åriga, kropp och är en stor anledning till att jag älskar klä mig i tunikor, västar, koftor och andra förlåtande plagg;)
Min gamla klädpassion har därför övergått i ett allt större intresse för heminredning, som jag snart ska börja kränga på fritiden.
Saknar hundlivet och kämpar emot familjens kattönskningar!
Kan inte leva utan skogspromenader (det går faktiskt utan hund också!) och dristar mig ibland till att snöra på mig joggingskorna.
Passionerad kokboks- och tidningsnörd som lever farligt både på bokrean och vid tidningsstånden!

Nej, jag vet ... den är galet låååång, men jag kan INTE skriva kortfattat. Fattar ni vilka problem jag hade i skolan när man skulle anteckna stödord för att komma ihåg vad läraren stod där framme och babblade om - stödord! Vad är det??? Jag skrev som en galning och försökte jag bara med enstaka ord så var det mesta som bortblåst i skallen. Men man kan öva upp tekniken i snabbskrift rätt bra, utan att kunna stenografera:)

Ha en go' tisdagkväll och Heja på Sverige i handboll:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz