måndag, januari 09, 2012

Nytt år, nytt liv


Inte en massa nyårslöften, men massor av beslutsamhet att få in mycket känsla i det nya året! Njuta av tillvaron, ta dagen som den kommer i lite större utsträckning än vad jag gjort tidigare och framför allt - vara närvarande i nuet. Stunden vi upplever just nu kommer aldrig tillbaka, vi kan minnas den men ofta svischar den bara förbi. I år ska jag bli bättre på att känna just i detta nu, fånga dagen helt enkelt.

Som i bilden ovan, på en helt ljuvlig snittamaryllis jag köpte hos Anette på Blomsterboden före jul - se den vackra ådringen i blomman, de ljuvliga färgerna och den vackra formen - njut en stund av stillheten och bara se blomman. Att stanna upp en smula och samla kraft och energi, inspiration och kreativitet.

Fånga dagen! 

2 kommentarer:

  1. Kloka ord du skriver och jag känner igen mig i ditt tänk. Du undrade i ett tidigare inlägg om vi hänger på det "nya livet" och absolut det gör jag!!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Kloka ord att ta med sig varje dag det är lätt att vi flyger med i samhällets tempo!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz