onsdag, januari 04, 2012

Julen är kvar ...

Alla andra röjer och städar undan julen, men jag tycker den försvann väldigt fort den här gång och jag har nog aldrig pyntat så lite jul någonsin - det blev mer "vinter"-pynt. Vad det nu är som kan kallas så? Men ni vet, vita hyacinter (som vi börjar tro att mannen är allergisk mot!), mossa, massor av ljus med ljusbrickor och sånt ... så julgranen får stanna några dagar till. Och bocken får sitta där ett tag till. Just precis sitta, det gör den faktiskt! En av mina absoluta favoriter, från Omma halmslöjd och jag fick den av mina föräldrar för många år sedan. Med härligt skägg och mysig stil :)

Tror att det är vintern som saknas! Börjar bli trött på storm och regn nu och värre ska det bli, säger väderleksrapporten :(
Men ingen jul varar till påska här inte ...

1 kommentar:

  1. Vilken fin gran Suz och du ska självklart ha kvar julen precis så länge som du vill.

    Här hemma har julen åkt ut nu men så har den också varit framme sedan Första advent så det är väl ingen underdrift att säga att jag var trött på den nu. ;) Vår familj gillar att "go all in" och njuta till max hela deember men så fort det nya året börjar är vi mätta så då åker den ut. :)

    Ja, detta stormande! Ska det aldrig ta slut? Det känns som om stormarna stått i kö hela hösten och vintern och jag tycker att det räcker nu.

    Jag hoppas att du har ett fantastiskt 2012 framför dig Suz och jag ser fram emot att följa dig och dina äventyr även under detta år. Jag vill ocks passa på och tacka dig för dina alltid lika värmande och trevliga kommentarer hos mig. Du är en pärla!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz