tisdag, januari 24, 2012

Må gott i vintern


Att finna energi i ljuset när det har snöat.
Att verkligen se det sköna naturen bjuder på.
Att njuta av solen från en klarblå himmel och frosten biter dig i kinderna.
Att ställa sig mitt i skogen och bara njuta av tystnaden.
Att uppskatta stunderna det är vindstilla.


När jag var ute i skogen idag och försökte mota den gryende huvudvärken, då försökte jag verkligen vara här och nu. Försökte se mig omkring och inte låta promenaden försvinna förbi genom att låta huvudet styra åt att sortera dagens möte, sortera fakta och fundera på all information som kommer i min väg.

Jag mådde gott i vintern!

2 kommentarer:

  1. Hej Suz!
    Fina ord och foton du bjuder på! Jag trodde att jag inte villa ha riktig vinter men så slog den till och jag bara ler. Vilket ljus, så vackert vårt landskap blir när det skiftat till vitt!
    Underbart är det! tackar dig också varmast för fina avtryck på min blogg!
    Ha en toppen onsdag imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och tänkvärda ord som vanligt. Blir glad av att titta in hos dig!
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz