torsdag, januari 05, 2012

Pimpa badrum o ta lektion

Daisy från Marc Jacobs, favoritdoften just nu och ljuvligt doftljus inköpt hos A Mouse in A House

Ibland kan man bara inte få nog av väldoft! Och var passar det bättre än i badrummet? Att tända ett härligt doftande ljus när man tar ett bad eller får dutta på sig lite luktegott ur en läcker flaska i en flott förpackning, det är lyx!

Och med dotterns nya objektiv kan jag få till bilder som jag aldrig trodde jag skulle kunna ta! Jag kan ingenting om fototeknik och kamerafinesser och bildredigering existerar inte från min sida. Och det är säkert en massa fel på bilderna, om man pratar med någon som kan sånt - men jag är glad och nöjd :)

Härom kvällen försökte dottern introducera mig i PhotoShop-världen och det svindlade! Vi satt bredvid varandra med var sin dator (bortskämda!) och hade en bild på Emma Watson, som vi skulle "redigera". Man ska inte ge upp och alltid vara öppen för nya uppgifter, visst ... men det är svårt att lära gamla hundar sitta. Alltså, hur i hela friden ska jag kunna hålla reda på alla knapptryckningar, kortkommandon, små verktyg som händer och penslar, lager och inställningar och jag vet inte vad ... ???

Ni får nog nöja er med oredigerat ett tag till :)

1 kommentar:

  1. Tycker bilderna är bra jag! Vi köpte oss en ny kamera i julklapp och jag känner som du, det är himla mycket att lära sig. Det får bli enkla bilder att börja med. Det ser alltid så härligt ut med fina badrumsbilder men själv har jag så svårt att njuta av ett bad. Vet inte riktigt varför.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz