söndag, augusti 19, 2012

Sommarens sista semesterdag


Ja, då var den här sommarens semester slut! Ångest? Nejdå ... det har varit bra, verkligen bra:) Hunnit med att göra massor av saker, träffat vänner, fikat och ätit gott, bara varit, försökt hjälpa mannen med uterumstaket, konserter, ångbåtstur, cabbeturer, stranden, slappa kvällar hemma på terrassen, grillat, träffat vänner igen, shopping, sol, moln, regn och sol igen ... jag kan inte komma på att jag saknar något alls:)

Möjligen att jag inte hunnit prova alla de smaskiga recepten jag samlat i min "sommarkokbok" ... men det finns tid än. Vi kan grilla hela september, sitta i uterummet med det nya taket och mysa:) och prova alla godsaker.

Och så den här dagen! Säkert årets varmaste, i Skåne varje fall ... nästan så jag förgås lite! Vet inte riktigt var jag ska ta vägen ens nu ikväll, vi har fortfarande jättevarmt och jag som ska upp och jobba imorgon bitti. Men timmarna på stranden idag var härliga och likaså Olof Viktors i eftermiddags! För att inte tala om lammkotletterna från grillen här hemma för en stund sedan ... med ett svalt rosé från Sydfrankrike. Kunde inte avsluta semestern bättre:)

Tillbaks till rutinerna, men utan ångest ... som sagt - det går att sätta guldkant på vardagen framöver. Och att uppskatta de små sakerna, det är nästan viktigast!

Ha en superfin vecka!

2 kommentarer:

  1. Å älskar det du skriver Suz! Guldkant på vardagen...visst är det så. Att uppskatta de små sakerna, så viktigt och det piggar verkligen upp.

    Vilken ljuvlig semester ni haft. Tack för alla fina bilder du visat!

    Kram och ha en fin start på veckan!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja här är vardagen också igång. Dagis och första skoldagen. Men som jag skriver i bloggen så älskar jag vardagen. Det är då allt händer och vi styr över den själva.

    Kul att vara tillbaka och läsa dina tankar igen.

    Kram dorro

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz