onsdag, augusti 08, 2012

Höstmode eller hysteri? Och önskedrömmar ...
















Ja drömma kan man ... till exempel om Primeboots i olika former. Hittade de här på Brandos.se (där jag också lånat bilderna) och skulle vilja ha både paret ovan och det här under ... men båda paren ligger på runt 3000:-/par och det tillåter definitivt inte min budget! Dessutom behöver jag lite annat också.


Att köpa nytt varje säsong som modebranschen vill att vi ska göra tycker jag är en omöjlighet - höst och vinter flyter ihop för mig och jag har varken tid, råd eller lust att köra så många olika säsonger. Även om jag tycker det är roligt med kläder!

Men jag har också kommit till den punkt där jag värdesätter hållbarhet, att kunna hitta guldkorn som kanske till och med (eller helst) håller mer än en säsong. Jag har inte ett jobb där jag måste vara väldigt representativ och min garderob behöver heller inte innehålla några direkt galanta festblåsor. Jag vill bara trivas i det jag tar på mig. Vet att jag ofta hamnar hos vissa favoriter varje gång jag står där i garderoben och ska hitta något att dra på mig. På jobbet - ofta jeans och en top eller tunika och till fest har jag gärna en klänning men det blir lika ofta tights och tunika. Känner också att jag absolut inte är en modeslav, utan satsar gärna på det lite mer klassiska. Börjar alltmer hitta det som är jag - vilket tyvärr inte alltid är så lätt att hitta till överkomliga priser!

Parka från Lexington, bild lånad från deras hemsida www.lexingtoncompany.com

Så visst hade de här fina bootsen funnit sig väl tillrätta hos mig. Och kanske skulle jag satsa på ett par, med tanke på att de känns väldigt klassiska och jag kan tänka mig kvalitet före kvanitet. Köper jag ett par billiga kopior hos någon av de stora skokedjorna vet jag ju att de inte håller i längden och heller inte är värda att lägga omklackning på. Det blir lätt också så att jag fortfarande suktar efter de där fina jag såg, som jag tyckte kostade för mycket - hur ofta har det inte funnits billiga impulsköp i garderoben som sedan bara hänger där utan att bli använda. Visst är parkan också fin och den underbara blusen nedan!


Blus från Johnny Was hos Biskopsgården (bild lånad från deras hemsida)

Drömmer om ett ställe där mina guldkorn fanns samlade, där jag kunde handla varje säsong och kombinera in något nytt men ändå ha god nytta av det som redan fanns i garderoben från tidigare säsonger. Ett ställe där man är väl medveten om att inte alla männsikor kan/vill lägga tusentals kronor på kläder varje månad, men man välkomnar även dessa kunder med varmt hjärta. Att handla på nätet är naturligtvis ett bra alternativ ... men om jag skulle vilja köpa alla sakerna i det här inlägget, då skulle jag få hosta upp femsiffrigt - nog är det lite hysteriskt!?

Drömmer vidare ... och är lycklig ändå:)

3 kommentarer:

  1. Så typiskt att det som är så snyggt också ska vara dyrt!

    Jag har satsat på vissa basfärger, kvalitet och så "lägger jag till och drar ifrån" med sjalar och smycken eller koftor. Håller med om att det blir enormt kostsamt att byta ut hela "outfits".

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Jag brukar mäta klädpriser gentemot resor. Då är det lätt att avstå från klädinköp, jag reser MKT hellre!! Fast då och då vill man förstås snygga till sin garderob! Hittade en del fint på rea i Danmark.

    Önskar dig en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Anna här ovan, jag lägger hellre pengarna på resor än ständigt nya kläder. Jag försöker ha lite baskläder som jag sedan använder på olika sätt och accesoarer. Tanken är dock att jag ska köpa lite nya kläder under Londonvistelsen. Min egen 40-års present till mig själv. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz