tisdag, januari 12, 2016

Vit som snö

 
Vit som snö är denna vackra amaryllis. Njuter av att titta på de fina blommorna och väntar på att den fjärde klockan också ska slå ut. När en julblomma ser ut såhär är det inga problem att ha den kvar länge, länge.

 
När vi ändå pratar vit som snö så kan jag meddela att den snart är borta här hos oss. Snön alltså. Mer kvar i vår lilla by än en knapp mil bort där jag jobbar, men dimma och tö har tagit hårt på snölagret.
 
Undras tro om det ska bli så kallt som de säger, i så fall skulle vi nå minus sjutton i slutet av veckan! Kallt för att vara Skåne, även om jag inser att det är rena barnleken mot vinterns köldrekord i norr. Men vi får väl se, prognoserna brukar ju ändra sig hela tiden. Skulle inte förvåna mig om vi får en ny omgång snö heller ... hoppas i så fall den kommer när jag är ledig och slipper ge mig ut på vägarna.
 
En fin tisdag till er<3


4 kommentarer:

  1. Så vacker amaryllis. Jag har också n som blommar nu. Klart de måste vara kvar tills de blommat färdigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar amaryllis!! Nej den hade jag med glädje haft kvar. Ja vi får se vad vädret bjuder oss på här i veckan. Här har snön också smält, det ligger lite smått kvar i gräs bara.
    Fin fortsättning veckan!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  3. Underbar amaryllis...jag köpte ingen i år tyvärr och nu är det väl för sent. Fina bilder du visar!
    Ha en skön vecka.
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken pampig amaryllis! Julen varar ändå fram till påska:)?! Jag längtar efter tulpaner nu, men de lär väl frysa ihjäl på vägen hem från affären...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz