torsdag, januari 07, 2016

Sakta men säkert

Söndagens soliga familjepromenad
 
Sakta men säkert tänker vi få igång våra kroppar efter vad som känns som en väldigt lång dvala. Dåliga ursäkter i gammal vanlig ordning, som att tiden inte räcker till. När det egentligen bara handlar om bekvämlighet och otillräckligt med vilja och motivation.
 
Men vi har bara en kropp och den behöver vi ta god hand om. Vi vill ju att den ska orka med oss ett bra tag till. För min egen del försöker jag lära mig att bli mer uppmärksam på vad som får mig att må riktigt bra, mindre ont i lederna, sova bättre och ha en mage som trivs. Ibland kör vi nog på i gamla vanor och tänker inte på att vissa saker kanske inte passar in i tillvaron längre, vi gör bara som vi alltid har gjort och tänker inte mer på det.
 
Slow and steady - melodin för 2016. Rotade vanor och tankemönster ändrar du inte över en natt. Tålamod, delmål och små belöningar. Ska bli spännande att stämma av var vi är i slutet av året. Januarimålet blir så många promenader som möjligt varje vecka. I vårt hus finns även en crosstrainer och mitt första mål blir två gånger per vecka.
 
Håll en tumme för mig och min familj<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz