tisdag, januari 05, 2016

Gillar, gillar inte ...

 
Okej, jag vet att jag nämnde sådär i förbifarten att barnen borde få lite vitt på vintern. Men jag kanske inte menade att det behövde sätta igång och vräka ner precis när jag ska bege mig till jobbet i morse! Och kan ni tänka er, det ligger kvar fortfarande - trots att vi pratar Skåne.
 
Men nu är det ju redan på väg att bli ljusare hela tiden, vi behöver ingen snö. Dagen har redan förlängts med tio minuter sedan julafton hörde jag, bara en sån sak. Frostgrader vill vi dock ha, så att de gör sitt för att motverka mördarsniglarna och fästingarna. Oavsett vad jag önskar är det bara att gilla läget, vädret rår vi inte på och får snällt ta emot vad vi får.
 
Nu är det ju nästan lill-fredag, eller vad säger ni? Lite god mat ska fixas,  lite gott i glasen och dags för mer helgmys. Lagom efter två dagars jobb och nu är jag faktiskt "lång" ledig igen.
 
En fin trettonafton till er<3 


2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, visst är det roligt och fint med snö - men måste det vara så himla kallt??? Minus 10 i Stockholm just nu! Jag tänker också ta något gott i glaset och fira trettondagsafton, skål!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med. Kunde inte tro mina ögon imorse när jag vaknade. Men visst det är bara att gilla läget. Jag fick i alla fall fotat lite av snön. Bara en sån sak. Ha en fin afton. Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz