fredag, januari 08, 2016

Tid för ord

 
De här anteckningsböckerna känns som etthundra procent Suz. I dessa kan jag samla årets tankar och ord, planering, fundering och målsättning. Viktiga ord som poppar upp, meningar att minnas och tankar som virvlar omkring i min hjärna. Idéer och uppslag, men också saker som ibland får mig ur balans och som oftast blir till bagateller när de väl kommer på pränt.

 
Det är ett viktigt inslag i min tillvaro. Det där med listor, planering och att få tankarna på papper. Vid varje tillfälle jag ger mig tid till detta så känns allting oftast lättare efteråt. Kom-ihåg som hamnat i almanackan kan jag släppa, jag blir ju påmind eftersom jag dagligen tittar i den. Att-göra-listor med både hög- och lågprioriterade uppgifter och med både måsten, vill absolut och bör kanske ...
 
... men kanske roligast av allt - idéerna, tipsen och tankarna om sånt jag vill göra, ställen att besöka eller något som kanske borde provas! Men, tänker ni ... sånt kommer hon väl ihåg hela tiden! Jo, det gör jag på sätt och vis. I varje fall det där som jag vill göra. Men ibland poppar det ju upp saker när man minst anar det och inte alls har tid. Till exempel ett café du vill besöka till sommaren dyker upp när du besöker en bloggväns inlägg mitt i vintern. Eller tipset på det där goda vinet som kanske måste beställas på systemet. Ett recept som låter så gott och definitivt måste provas. Ja, ni fattar eller hur? Sånt kan ju inte bara ligga och skvalpa omkring i hjärnan när det är så mycket annat som ska kommas ihåg hela tiden.
 
Jag skulle helt enkelt inte klara mig utan en hög med anteckningsböcker och min almanacka i papper;)
 
Önskar er härligt fredagsmys<3

5 kommentarer:

  1. Håller med att man behöver ha sina olika kom ihåg böcker. Jag har också några sådana. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ha hittat sin grej. Den struktur som fungerar för just dig. Jag är ju själv en listmänniska. Har alltid varit och jag tror att jag behöver mina listor och anteckningar för att bringa reda på allt som rör sig i huvudet emellanåt. Och ju mer som samlas där i knoppen genom åren, ja desto svårare blir det ju att komma ihåg allt. Så anteckningar och listor är definitivt min melodi också. ;)

    Jag hoppas att ni får en fin helg kära Suz. Ta hand om varandra.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag är likadan. Måste ha böcker att skriva i. Däremot är dom inte med överallt. Då skrivs de in i mobilen och överförs sedan till nån av mina böcker eller kalendrar (har faktiskt tre)

    SvaraRadera
  4. Jag bara älskar anteckningsböcker och almanackor i papper. Kom ihåget blir bättre när jag skrivit ned det istället för ett par knapptryckningar i mobilen. Är böckerna dessutom vackra så blir det något extra, dina var kanonfina! Var har du hittat dem?
    Att göra listor och skriva ned tankar är viktigt för mig också. Jag blev uppmanad att skriva ned hur jag kände mig och länka det med månens stadier. Då skulle jag se när jag var som mest kreativ och när jag var låg, jag ska ha testat det när jag hittat rätt bok.
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  5. Struktur är viktigt, i alla fall för mig.
    Så anteckningsböcker är ett måste.

    Och att komma ihåg allt som jag inspireras av är en omöjlighet=))
    Då skulle huvudet bli överfullt!

    Kram och en fin start på veckan / Hannis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz