söndag, januari 03, 2016

Januari och nytt år

 
Vi välkomnar en ny månad och ett nytt år. Tänk att julen redan är över! Vi har haft lugna och sköna helger. Även om det blir lite intensivt just över juldagarna så har vi haft möjlighet att ta det mesta i vår egen takt. Nu är det dags för ett par dagars jobb för min egen del och sedan lite ledigt igen. Vilken härlig mjukstart!
 
Vädret verkar äntligen ha bestämt sig för lite minusgrader även här i Skåne. De pyttesmå snöflingorna som kom igår la sig knappt, bara på något enstaka ställe såg jag lite vitt igår när jag tog en kylslagen promenad. Spelar inte mig någon roll egentligen, men jag tycker nog att barnen kunde få ha lite roligt med snö på vintern.
 
Idag fick jag med mig hela familjen på söndagspromenad och det känns alltid lite mysigare när jag får sällskap. Fy attan vad kallt det var i vinden, men skönt att få frisk luft och röra lite på sig. Vi myser fortfarande med fikapauser och tända ljus så mycket det går, men hälsotänket är påbörjat och promenaderna är en god start. Jag kikar också på små videoklipp av Marie Ljung från Fridhill på Facebook, där hon tipsar om kost och träning under hela januari.
 
Första målet är att komma igång, implementera en vana med promenaderna och göra små, små förändringar i kosten till att börja med. Prova lite fler nya recept, men vi väljer att undvika dieter. Dieternas vara eller icke vara får naturligtvis vara upp till var och en att bestämma. Ska försöka dela med mig när jag hittar några bra och lättlagade recept, för visst är vi många som jagar den typen för vardagsmaten.
 
Ha en god start på januari!
Sköt om er<3 


2 kommentarer:

  1. Visst har det blivit mycket gott i jul. Nu får man återgå till vardagen i mattänket i alla fall. Fast jag njuter lite till av ledigheten. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild! Vad härligt att det har varit en skön ledighet. Visst kan det bli intensivt under helgerna, men det är ändå mysigt att få vara tillsammans hela flocken.
    Önskar dig en fortsatt fin afton!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz